Avatar billede Math91 Nybegynder
24. juli 2011 - 16:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside - skift sprog drop down

Hej med jer.

Jeg blev henvist til jer af en kammerat som sagde i var rigtige dygtige herinde (derfor navnet vil jeg gætte på :-D)

Men jeg står i en situation hvor jeg mangler en change language drop down til min hjemmeside og håber lidt der er nogen her som ved hvor man kan skaffe sådan en - det skal lige siges jeg køre Joomla! 1.7.
Jeg har kigget efter sådan en i 2 dage nu men uden held.

Hvis i ikke ved hvad jeg snakker om så kan i se den ude i højre hjørne på efterfølgende link. ( hvis man trykker på det danske flag)

http://danskebank.dk/en-dk/Pages/default.aspx - og det skal bare være drop down menu eller sådan et lille flag hvis andet ikke kan lade sig gøre.

Håber i har et svar.

Rigtig god dag/aften.
Avatar billede egmose Novice
24. juli 2011 - 16:45 #1
Nu kender jeg ikke det store til Joomla, men hvis det var mig, ville jeg lave noget PHP..

Hvordan jeg præcis ville lave det ved jeg ikke lige nu, men forestiller mig noget i stil med:

include ('dropdownen.php');
if $en
else
include ('dropdowndk.php');
Håber det giver mening
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2011 - 16:58 #2
Tror du kan bruge det her: <form action="http://www.myspacegens.com/handler.php?gen=redirect" method="post"><select name="url" style="width: 150px; height: 20px; font-size: 11px; background-color: #bd0bbd; color: #f5cc00;"><option>Vælg sprog</option><option value="http://www.eksembel.dk/dansk">Dansk</option><option value="http://www.myspacegens.com/">Get Yours!</option></select> <input type="submit" style="background-color: #fc00fc;" value="Vælg"></form>
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2011 - 16:59 #3
Sorry, min Ctrl knap virker ik ordentligt, så du fik det forkerte. Du kan bruge det her: http://www.myspacegens.com/handler.php?gen=redirect
24. juli 2011 - 18:18 #4
Du skal installere Joomla komponentet Joomlafisch.  På linket http://www.joomfish.net/ kan du downloade komponenten og finde adskillige tutorials der forklarer hvordan du kører multilanguage, inklusiv 'skift-sprog-dropdown'.  Det ved jeg, fordi jeg IKKE er Joomlaekspert, men alligevel i forgårs fik det hele installeret og til at virke.
Avatar billede Math91 Nybegynder
25. juli 2011 - 18:24 #5
Tak for svar!
Har desværre ikke så meget forstand på PHP så den er vidst udlukket.

Joomfish virker til at være meget god men desværre er den ikke at finde til hverken 1.6 eller 1.7.
25. juli 2011 - 18:47 #6
Jamen det synes du, til min overraskelse, at have ret i.  Jeg bruger selv 1.5.  Jeg har lige googlet rundt og ikke fundet andet end indlæg fra omkring april der snakkede om at 1.6 var lige om hjørnet.  Forhåbenlig sker det snart.  Jeg har ikke flere forslag.

Jeg kan se, at det er dit første spørgsmål på Eksperten.  Må jeg minde dig på, at du skal lukke spørgsmålet igen.  Mange nye overser det, og derved lader de dem der har prøvet at hjælpe blive hængende med et åbent spørgsmål.  Jeg forklarer (måske til overflod:) Man lukker et spørgsmål og afgiver points ved at acceptere et svar, et indlæg markeret med gult.  På dette spørgsmål er der endtil nu kun kommentarer (ingen gul markering).  Hvis du får en kommentar du vil afgive points for, så bed den der lavede kommentaren om at oprette et svar.  Når svaret kommer, så sæt et 'flueben' i firkanten 'Accepter dette svar' og derefter klik på feltet 'Accepter svar og afgiv points.'  Hvis du ikke får noget hjælpsomt indlæg, så må du selv oprette et svar og acceptere det.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2011 - 20:11 #7
Hvad med #3?
Avatar billede Math91 Nybegynder
25. juli 2011 - 20:31 #8
Christian_Belgien - Det skal jeg lige få gjort! Jeg beklager ulejligheden :)

pstidsen - Det må du undskylde! troede jeg fik den med i min kommentar - men den så meget lovende ud men jeg kunne simpelthen ikke få den til at virke som jeg ville.
Avatar billede Math91 Nybegynder
25. juli 2011 - 20:34 #9
Undskyld for spam!
Christian kan du ikke skrive et svar så du kan få point? Dit svar virker som det bedste (også efter hvad jeg har læst på joomfish' hjemmeside)så må det være den løsning jeg går efter. Må desværre bare vente lidt endnu til v. 1.6 kommer ud.
25. juli 2011 - 21:35 #10
Svar fra mig.