Avatar billede a330 Nybegynder
24. juli 2011 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ferie planlægning system

Jeg skal bruge et automatisk ferie planlægnings program, til at styre ca 200-250 medarbejders ferie.
Medarbejderne skal selv kunne indtaste ønsker, og systemet skal selv udføre planlægningen ud fra medarbejdernes ønsker og deres "antal point"
Avatar billede supertekst Ekspert
24. juli 2011 - 11:32 #1
"og deres point" - hvordan skal det forstås?
Der er vel også andre spilleregler?

Hvilken kontekst forestiller du dig det etableret i?

B2B-job eller rent point?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 11:54 #2
Sådanne systemer findes (søgeord Gantt), og de er sjældent ret gode - på egen hånd.
- Dels kan folk ikke definere ALLE deres "ønsker".
- Dels kan du ikke definere ALLE krav til den tilbageværende styrke.
- Dels stopper "planlægningen" (brute force typisk) når der er fundet én løsning (eller 11.704).

Det er derfor man har levende HR-folk til den slags - i "samarbejde med" systemet.

Endelig er det rocker-svært at lave - ikke just en 200-points-opgave, som supertekst antyder : )

Ugh!
Avatar billede a330 Nybegynder
24. juli 2011 - 12:18 #3
"Deres point" skal forståes sådanne, at når brugeren har fået sine ønsker opfyldt får han/hun et antal point til næste gang der skal ønskes ferie. Så den med flest point får sine ønsker opfyldt til sidst.

Og ja der er andre spilleregler også...

Det skal være webbaseret.

Og nej forventer ikke det er gratis på nogen måde..
Avatar billede a330 Nybegynder
08. august 2011 - 20:00 #4
Lukker
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 10:55 #5
Hej

Gå ind på www.firmaplan.dk
Det er lige det du søger :-)

Mvh Jan Jensen