Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 20:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Træg Ctrl tast

Jeg er ved at være lidt træt af min ctrl tast nederst i venstre hjørne. Jeg skal presse ret hårdt for ikke at få andet en "v" eller "c" på skærmen, når jeg bruger genvejstaster (og det gør jeg ret meget!!)
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 20:35 #1
Spørgsmålet: hvad kan være galt og hvordan kan det afhjælpes?

PC'en er en Acer Aspire 5551G
23. juli 2011 - 20:41 #2
Der er jo nok fysisk snavs i knappen ?
Hvis muligt så vip knappen af og rens for nullermænd/damer, krummer, ...

---

Men nok ikke sådan ->
www.dailymotion.com/video/x4p04u_cute-girl-laptop_fun
*S*
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 22:25 #3
Jeg er bange for at knække noget. Se lige tastaturet: http://techpinger.com/wp-content/uploads/2010/05/10x0510acer04h5553g.jpg
Avatar billede Bulldozeren Nybegynder
24. juli 2011 - 01:51 #4
Forsøg lette dask eller trykluft fra kompressor/dåse.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2011 - 13:27 #5
Altså kompressor som i den der står ude i redskabsrummet og vejer et ondt år? Altså sådan en lignende den her: http://www.flak.dk/graphics/interface/pic_61.gif Har den pc'en nu også godt af det?

Har lige prøvet at give den et par dask og trykket hårdt på knappen og det ser ud til at hjælpe - en smule.
Avatar billede Bulldozeren Nybegynder
24. juli 2011 - 16:12 #6
Lige præcis, tastaturet kan sagtens tåle det, vi der laver den slags til hverdag bruger også trykluft.

Det smarteste er nok i dit tilfælde at tage computeren med ud i redskabsrummet og ikke omvendt...

Du skal blot være lidt forsigtig så knapper ikke ryger af. - Skulle den alligevel ryge af er det ikke umuligt at sætte den på igen!

Det er en brødkrumme eller  noget der minder som har sat under knappen, det kræver lidt held og lidt udholdenhed at fjerne den, men det kan sagtens lade sig gøre :)
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 17:40 #7
tror det er Bulldozeren der skal have point, men du smider også bare svar karise!! :)
26. juli 2011 - 17:45 #8
Ping...
Avatar billede Bulldozeren Nybegynder
26. juli 2011 - 20:03 #9
Pong...