Avatar billede belial2 Nybegynder
23. juli 2011 - 18:52 Der er 8 kommentarer

Lyden hakker ved brug af keyboard

Jeg oplever noget ganske irriterende og for mig meget uforklarligt. Når jeg hører musik, uanset om det er gennem iTunes eller Winamp, og jeg samtidig skriver på mit keyboard, hakker lyden/musikken. Hvis jeg f.eks. blot holder CTRL knappen nede, kommer disse hak i lyden.

Min computer er en nyere af slagsen og meget kraftigt, så det er med sikkerhed ikke noget hardwaremæssigt. Jeg kører Windows 7 64 bit. Mit standard tastatur er et trådløst Logitech, og jeg har prøvet at skifte dette med et tastatur med ledning uden nogen forbedring.

Hvad dælen kan der være galt??
Avatar billede milter Ekspert
23. juli 2011 - 19:59 #1
Er maskinen en selvbygger eller færdigsamlet?

Hvis den er købt færdigsamlet, og du ikke selv har pillet alt for meget ved de ædlere dele, bør du nok kontakte sælgeren/producenten.

Den slags skyldes ofte forkert/dårlig driver til lyddelen. Har du prøvet at opdatere den?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
23. juli 2011 - 20:44 #2
Hej..

Prøv at "højre" klik med musen på "lyd-ikonet" (nederst til højre) og "afspilning enheder"
og så skal du trykke "en" gang på den lyd enhed (som du bruger)
dernæst "egenskaber" + "avancerede"..

Her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem).

Eks. prøv at lave den om til (24 bit 48000 Hz)..
Avatar billede belial2 Nybegynder
23. juli 2011 - 21:00 #3
@Milter: Maskinen er købt færdigsamlet, og jeg har ikke pillet ved noget. Jeg har dog sat nyt lydkort i, men hvis jeg husker korrekt, var problemet tilstede inden. Jeg har nyeste driver til lydkortet, og den blev installeret for en lille måned siden.
Avatar billede belial2 Nybegynder
23. juli 2011 - 21:02 #4
@Michael: Jeg har prøvet at ændre dette til noget mindre krævende men uden at det løste mit problem, desværre...
23. juli 2011 - 21:14 #5
Pssssst: Bare til en anden gang -> Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede belial2 Nybegynder
23. juli 2011 - 21:21 #6
Ah, god damnit! :) Sjovt, for da jeg sidst besøgte Eksperten for flere år siden var det meget forvirrende hvordan man egentlig svarede og gav point... jeg kan se det, i hvert fald for mig, stadig er lige så forvirrende :)
Avatar billede milter Ekspert
23. juli 2011 - 21:45 #7
@belial.

Du skriver, du har sat nyt lydkort i. Jeg går ud fra, det er et PCI-kort af en eller anden slags, og hvis der findes ledige PCI-stik i bundkortet, så prøv at flytte kortet til et andet stik. Driveren skal af- og geninstalleres.

Hvilken computer og lydkort drejer det sig om?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. juli 2011 - 01:09 #8
Prøv en tur med CCleaner.

Download CCleaner.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

-og efterfølgende en tur med Malwarebytes Anti-Malware.

Download Malwarebytes Anti-Malware.
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/