Avatar billede LarsLj Novice
23. juli 2011 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Facebook Netlog spamming

Hej. Jeg er blevet spammet af Netlog på min Facebook. Bag min ryg sender den invitationer ud til mine facebook venner.

Er der nogen, der
- kender til det
- og ved, hvad man skal gøre. Skal jeg nedlægge profilen, køre virus scanning (hvad jeg har gjort), købe tudekiks eller hvad?

På forhånd tak for svar og venlig hilsen
Lars
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2011 - 13:55 #1
1. Tjek at du IKKE "synes om" denne: www.facebook.com/pages/Netlog/109089789110881

2. afmeld din profil her: http://da.netlog.com

3. Tjek div. sider/grupper der har adgang til din profil og slet dem du ikke har brug for.

4. Glem alt om grupper der lover "Gratis Iphone 4" og lign.

5. Brug Facebook med fornuft :)
Avatar billede LarsLj Novice
23. juli 2011 - 23:19 #2
Hej John

Tak for dit svar.

Jeg har såmænd brugt Facebook med omtanke ;-). Ved du helt præcist, hvor jeg afmelder netlog profilen? Jeg har været inde på http://da.netlog.com men sjovt nok har de gemt afmeldings-linket ret godt. Vh Lars
Avatar billede LarsLj Novice
27. juli 2011 - 11:44 #3
OK
Avatar billede LarsLj Novice
27. juli 2011 - 11:44 #4
OK
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2011 - 15:58 #5
Du tog point selv = du fandt selv løsningen.

Jeg (og sikkert andre) vil gerne vide hvad løsningen var?
Avatar billede LarsLj Novice
28. juli 2011 - 20:14 #6
Hej John. Det med pointene er en fejl, jeg har nogle problemer med at forstå den pointtildeling. Jeg fandt ikke nogen løsning. Jeg besøgte http://da.netlog.com uden at kunne slette profilen dér (det er måske også for meget at forlange, med de metoder de bruger).

Jeg har virustjekket uden at finde noget. Jeg konkluderer, at det kun er en skade på Facebook-profilen. Ikke på min pc. Jeg vil heller ikke lave en ny profil på Facebook. Jeg har ikke mærket yderligere til den. Det lader i øvrigt til, at Netlog ikke har kopieret alle mine adresser, underligt nok.

MEN: Hvis du eller andre ved, hvordan man sletter sin profil på Netlog, så sig det gerne.
Avatar billede dransfeldt Nybegynder
05. august 2011 - 08:27 #7
Hej,

Netlog har en FAQ der giver svaret, og det ser ud til at virke.
Jeg har lige afmeldt mig på denne måde:

Gør følgende for at slette din konto:

-Log ind på din Netlog konto (indtast dit brugernavn og kodeord eller gå ind på http://da.netlog.com/go/login og indtast dit brugernavn og kodeord)
- Vælg 'Indstillinger' øverst til højre
- Klik på 'Konto'
- Vælg fanebladet 'Fjern'
- Vælg årsagen til at du vil slette din konto
- Følg trinene

Mvh

Ole M D
Avatar billede LarsLj Novice
24. september 2011 - 09:44 #8
Hej Ole

Endelig fik jeg tid til at afprøve dit forslag. Det tog 5 min., og problemet er løst.

Mange tak skal du have :-).

Venlig hilsen
Lars