Avatar billede deksperten Nybegynder
23. juli 2011 - 11:44 Der er 14 kommentarer

domænenavn

Jeg står for at skulle købe et domænenavn,og var inde et sted hvor det kunne checkes og købes for 10 kr. Er det en okay løsning?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
23. juli 2011 - 11:50 #1
Et domæne koster normalvis minimum 45 kr. Derudover skal du have et webhotel.
Avatar billede egmose Novice
23. juli 2011 - 11:51 #2
Hvis du kan købe domæner til en 10´er vil jeg dælme gerne vide hvor.. Det er langt under kost pris..
Der er god chance for det er en scam :)
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
23. juli 2011 - 11:56 #3
Man kan sagtens købe domænenavne for omkring det, men det er fx .at - det har jeg personligt gjort for 10-15 kr.

Men hvad kan man bruge det til? - et udelandsk domæne?

Et Dk-navn koster normalt omkring de 125kr.

Hvorvidt om det er en okay løsning er jo svært - Hvad vil du med din hjemmeside? Er den seriøs?

Fx. Hvis de side er seriøs og du gerne vil have danske brugere på den hjælper det ikke noget med et domæne navn, som hulabolisfsfsf.at?

Måske lidt dårligt eksempel, men hvad er formålet med siden?
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 12:12 #4
Priser for DK domæne: https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/priser/

Hvis du vil købe et "hulabolisfsfsf.at", så kan du ligeså godt benytte dig af de gratis domæner. Det kan f.eks. være .tk.
Avatar billede deksperten Nybegynder
23. juli 2011 - 12:36 #5
det skal være et dk. Hvor skal det købes? Bruger jeg den bare som overskrift til den hjemmeside jeg nu er igang med? Er det så sådan at man finder mig? Ja, jeg er ikke den skarpeste knallert i saunaen :)
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 12:41 #6
Du skal vælge et webhotel og så kan de for det meste købe det gennem dem. Ellers kan du købe dem gennem disse godkendte registratorer: https://www.dk-hostmaster.dk/teknisk-administration/registratorer/godkendte-registratorer/
23. juli 2011 - 13:22 #7
PS: Du bør lige 'tænke' videre - nu har du "EtEllerAndet.dk" domæne i dit navn - og den er TOM - og hvad så ?
Skal du registere/arrangere en E-mail adresse den vej?
Skal du "designe" en hjemmeside dertil ? Hvordan ? Med hvad/hvem ?
Avatar billede egmose Novice
23. juli 2011 - 13:30 #8
Prøver lige at udpensle lidt, med lidt sammenligninger..

For at have en hjemmeside, skal din side have en adresse, lige som du har en adresse. Det er domænenavnet!

Din side skal også have et sted og bo, der "lejer" man sig typisk ind på et webhotel.

Personligt kan jeg anbefale www.zxnet.dk, som webhotel. Der kan du også købe dit domæne.

Her kan du læse mere om hvad et webhotel er: http://www.pcworld.dk/blog/blog/81207

Og her kan du læse lidt om hvad et domænenavn er:
http://www.domaener.net/hvad-er-et-domaene-navn.html

Det er 2 ting der hører unægteligt sammen.
23. juli 2011 - 13:41 #9
... jeg har 'et par stykker' via
http://surftown.dk/
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 13:43 #10
www.one.com - der har jeg webhotel. Superfint!
Avatar billede deksperten Nybegynder
23. juli 2011 - 17:09 #11
jeg har netop afsluttet et stort arbejde med en hjemmeside på "freewebsite" Herfra skulle jeg gerne kunne finde mig nogle kunder. Men så er det så at den gerne skal hedde  "d............dk" og gennem dette domænenavn skulle de gerne kunne finde min side. kan de det?
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2011 - 20:00 #12
altså freewebsite som i freewebsite.dk? Hvis ja så kan du vælge den lette metode. Det er at bestille direkte ved freewesite. Du kan se priserne her (med og uden et lille link til freewebsite.dk): http://www.freewebsite-service.com/da/premium.php

Den anden metode er at købe det ved dk hoster master. Priser: https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/priser Der skal du dog ind og kode lidt selv. Er faktisk ik helt klar over hvordan det foregår. Ved ikke helt om DNS er muligt på freewebsite, ellers må du lave en omdirigering.
Avatar billede deksperten Nybegynder
24. juli 2011 - 09:34 #13
Tusind tak, hvor nemt :)
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2011 - 13:28 #14
Hvad vælger du og skal du have mere hjælp? :)