Avatar billede starofdk Nybegynder
22. juli 2011 - 18:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbare harddiske skal tømmes

Hejsa

Min bærbar HP DV9000 er nu endeligt død, skærm står bare og flimrer og den rebooter hele tiden.

Den skal egentlig bare smides i skraldespanden, men ville gerne have mulighed for at tømme harddiskene, som ikke burde fejle noget.

Hvordan kan jeg tømme dem, kan man få et kabel og sætte dem til en anden bærbar?

Venligst
jesper Stjerne
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:32 #1
Behold harddisken?:) Du kan købe et usb kabel med sata/IDE til og forbinde harddisken til en pc og så kan du opnå adgang til harddisken den vej :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:57 #2
22. juli 2011 - 19:19 #3
... når du skriver/siger "tømme" - mener du så bare SLETTE HELT ?

www.killdisk.com !!!
Avatar billede starofdk Nybegynder
23. juli 2011 - 09:49 #4
nej ikke slette, skal kunne bevare noget af dataen.

Blueeyez du sikker på det kabel passer til harddiske fra hp dv9000? for så bestiller jeg det med det samme :)
23. juli 2011 - 09:54 #5
Det nævnte kabelsæt/adaptor -> www.proshop.dk/Harddisk-Tilbehoer/Sandberg-USB-All-In-1-Hard-Disk-Link-2104081.html passer i 'alle' Harddiske typer (undtagen SCSI og den famillie...)!
Kan skaffes/købes mange steder; ikke nødvendigvis ved Prosoft ...

Er fast inventar i min 'værktøjs kasse...
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 10:32 #6
#4 Ja det er jeg helt sikker på den kan :) Ja har os selv en og så en harddisk dock, desværre kun til sata harddiske så usb kablet benytter jeg ved IDE harddiske ^_^
Avatar billede starofdk Nybegynder
23. juli 2011 - 16:54 #7
okay lyder godt, men er der noget "billigere" kabel alternativ skal jo kun bruge det 1 gang :)

Blueeyez bare opret svar
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 21:35 #8
Her: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=61391&pn=Delock&vare=393518&f=edbp

Den er 10 kr billigere, du kommer nok med garanti til og bruge dette kabel mere end 1 gang, forhandleren jeg anbefaler er os en jeg har handlet med før og derfor anbefaler jeg dig den, den eneste der var billigere var 2 kr billigere..
30. juli 2011 - 17:57 #9
Hejsa,

Det foreslåede kabelkit fra Sandberg, som bluueyez har foreslået og karise_larry har kommenteret, fungerer rigtigt godt. Det er også en del af min "værktøjskasse", når jeg har hjulpet andre folk med at flytte data fra en gammel pc og ny pc. Der kan nemlig være en del problemer med kompabiliteten, når lignende kabelkits anvendes, men dette fra Sandberg har aldrig svigtet mig.

Her er liste over hvor du finder det billigst:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=133-43&sp=all&pid=391825

Skal dog sige, at vejledende udsalgspris er 199 kr., og en del kontorforsyninger har dette kabel, så det er måske det letteste, hvis du bor i nærheden af en sådan, at købe det der.

Men hvorfor ikke at købe et eksternt kabinet og så smide harddisken deri? Det fungerer ligeså godt og så kan du tilmed bruge din gamle harddisk som backupdisk eller andet formål! Jeg har rigtigt mange købt dette kabinet, og det fungerer rigtigt godt og er tilmed billigt:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=400831

I skrivende stund kan du købe det for 121 kr. inkl. fragt og har så samtidig en ekstern harddisk. Du skal blot slette eventuelle diverse partioner og formatere disken, når du har overført dine data til din nye pc - så har du fuld udnyttelse af disken.

Var det ikke en langt bedre idé?