Avatar billede hans01 Nybegynder
22. juli 2011 - 08:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

stabilt webhotel i Tyskland

Jeg skal lave en side på tysk, med et .de domænenavn, jeg vil gerne have en god placering i google.

Hvis jeg skal det er det så nødvendigt at anvende en tysk placeret server?

Hvis det er nødvendigt, er der så nogen der kan anbefale en tysk web host
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
22. juli 2011 - 08:52 #1
Du behøver ikke et Tysk webhotel. Men der er en der er rigtig god, som så også befinder sig i tyskland.
Du burde overveje Hetzner.de - Når du opretter dig der, er priserne incl. domæneafgift. Jeg har selv benyttet dem nu i 4 år, og har intet at udsætte på dem, det er det mest stabile jeg har haft.
Så de kan kun anbefales.
Avatar billede hans01 Nybegynder
22. juli 2011 - 09:13 #2
tak for svaret, kigger lige på dem
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juli 2011 - 09:17 #3
På ingen måder nødvendigt. Så vidt jeg husker står de servere hos den host jeg benytter i Holland. Og mine DK-domæner klarer sig fint dér.
Og du skriver du genre vil have en god placering i Google. Jeg vil anbefale dig at prøve med søgefunktionen her over og skrive "SEO". Der burde komme en del tips til søge optimering. Og desuden har det intet med webhotellet at gøre. Det er 100% et spørgsmål om hvor meget du gør ud af søgeoptimering.
Avatar billede finb Ekspert
22. juli 2011 - 09:26 #4
ser med... finb
Avatar billede hans01 Nybegynder
22. juli 2011 - 09:32 #5
Hej Kjeldsted.

tak for din kommentar, jeg ved dog at man får et andet resultat hvis man eks sidder i tyskland på eks. google.de med tysk sprog end man gør hvis man sidder i tyskland med google.com og tysk sprog. Så jeg mener at vide at server placeringer er vigtig.
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juli 2011 - 09:40 #6
Det forstår jeg ikke. Om brugeren benytter Google.de eller Google.com har jo ikke noget at sige for dig. Der er jo brugerens valg.
Hvis du placere din server på sydpolen vil du få samme resultat som hvis den står i Tyskland. (måske på nær en lidt for lav bånd redde på nordpolen)

Når brugeren skal have fat i serveren skal den jo bare finde eks.  86.48.56.28. Så det er altså det rene sludder. En IP adresse er en IP adresse lige meget hvor i verden du er.
Du har ret i at det gør en forskel om der er tale om et .de eller et .dk mht. Google. Men det har altså INTET at gøre med serveren.
Hvis du fx. går ind på www.Google.dk hopper din browser ind og leders efter Google.dk i DK-Hostmasters liste over domæner hvor den så pinger videre på IP adresse.
Avatar billede hans01 Nybegynder
22. juli 2011 - 09:55 #7
Hej Kjeldsted.

så blev jeg så meget klogere.

dvs jeg skal bare oprette et tysk domæne betegnelse .de og så kan jeg evt godt blive hosted af et dansk web hotel?
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juli 2011 - 10:39 #8
Sagtens.
Når One.com tilbyder 23 forskellige domæne endelser er det ikke fordi de har servere i 23 forskellige lande. De har alle deres placeret i Holland. (selvom det er dansk firma)
Det er blot et spørgsmål om at finde et webhotel du synes om, og som sælger .de domæner
Avatar billede hans01 Nybegynder
22. juli 2011 - 11:25 #9
ok mange tak, så blev jeg det klogere
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
22. juli 2011 - 11:49 #10
One.com er ganske ok, bare man ikke skal bruge deres SQL database, de har jo en sindsyg lang responstid. Derfor flyttede jeg selv væk fra one.com. - Så skal man benytte SQL løsninger, så er de ikke de rette, men det afspejler jo også prisen, for de er jo billige. Skal man have bedre sql løsninger, så betaler man jo også lidt mere for det.
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juli 2011 - 11:52 #11
#10: Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i. Lige dét har jeg ikke haft problemer med.
Man har dog haft en del andre problemer med one.com. Bl.a. at de to gange har skiftet timezone på serveren uden at advare mig først.
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
22. juli 2011 - 12:15 #12
fedt ;)
Jeg oplevede at jeg fik en respons tid på mit domæne at det gjorde at den skulle bruge 30 sekunder på at loade min forside. Dette kunne jeg ikke leve med, så jeg pakke mit domæne sammen, og fandt et andet sted.
Prøvede Gigahost, megahodt, og sluttede hos Hetzner, og der kan jeg kun blive, det er billigt, og er super stabilt. Har kørt med der es webhotel i 4 år, og har en Detikeret server kørende hos dem nu, og der er intet at udsætte hverken på service, eller prisen.
Jeg havde brug for en kraftig detikeret server, dette kunne de klare til 367,-

Serveren jeg købte.
**
Intel® Core™ i7-920 Quadcore
incl. Hyper-Threading Technology
RAM8 GB DDR3 RAMHard discs2 x 750 GB SATA-II HDD
(Software-RAID 1)NIC1 GBit OnBoard
connected at 100 MBitBackup Space100 GB**

incl. 10TB trafik pr. mdr.

dette fåes ikke helt til samme pris i DK.
http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/eq4