Avatar billede uerfaren Nybegynder
20. juli 2011 - 22:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Konverter fra iframe til "hele sider"

Hvordan vil i foreslå jeg skal fjerne iframe og koble dette indhold ind i min default.asp fil som indeholder top, venstre side og bund.

Jeg har et forum, billedegalleri og en weblog der pt kører i iframe. Jeg ønsker dette ændret til hele sider. Jeg bruger asp og shtml.

Se evt en php løsningsmodel her::  http://www.eksperten.dk/spm/813934

NB: Jeg bruger ikke php.

www.labra.dk

Mvh
kim
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2011 - 07:52 #1
Der er ingen hurtig magisk genvej til dette - lettest er nok, som også foreslået der hvor du henviser til, at lave to funktioner som en slags masterpage og erstatte ekesisterende design-kode med det på dine iframe-side. http://www.eksperten.dk/guide/1161
Avatar billede uerfaren Nybegynder
21. juli 2011 - 12:52 #2
ok og tak for svar.

PT kører det hele i default1.asp.
default.asp er et redirect til default1.asp
default11..asp er hele oprindelig forum kode.

default1.asp ser således ud:

<iframe src="default11.asp"
        width="100%" height="1100"
        name ="forum"
        marginwidth="0" marginheight="0"
        scrolling="yes" frameborder="0">
</iframe>

Jeg ønsker jo ens minimum luft nederst på alle siderne, samt at undgå synlige dobbelt frames/scrolling. Det kan brugerene ikke overskue, og det ser ikke godt ud.
Nogle sider fylder måske 5 linjer andre 100 linjer...jeg vil undgå dobbelt frames/scrolling...

Er der ikke en måde hvorpå siderne aut. tilpasser sig i framen...
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2011 - 16:33 #3
hvis det alt sammen kører under samme domain kan du lægge noget javascript ind på dine iframe-sider så du ved onload kan aflæse sidens højde og opdatere parent.diniframe med den højde.

Beholder du iframes skal du dog også tænke på 2 ret så vigtige ting - du forværrer SEO ret så kraftigt og du mindsker brugervenligheden fx da brugere ikke kan linke direkte.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
21. juli 2011 - 18:06 #4
Tak. Jo - det er alt under samme domain.
SEO er ikke vigtig her. Og det andet må jeg inde mig i.

Hvilket script havde du i tankerne?

Jeg giver gerne 500 p. for dette. Det er virkelig vigtigt for mig, at få dette til at virke. Jeg er ikke selv så meget inde i scripts, at jeg selv kan klare dette.

mvh
kim
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2011 - 21:39 #5
aldeles utestet;

onload="parent.document.getElementById('idpådiniframe').style.height = document.body.scrollHeight;"
Avatar billede uerfaren Nybegynder
21. juli 2011 - 22:41 #6
hej, jeg har lige prøvet, og kan ikke få det til at virke.
Jeg er ikke så kløgtig i det her, men jeg klippede det ind aller øverst på default11.asp siden, dvs som vist her.......

onload="parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight;"

<%@ LANGUAGE="VBScript" %>

<!-- #include file="db.asp" -->

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
<head>

  <title>Labra</title>

  <META HTTP-EQUIV="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
  <META NAME="keywords" CONTENT="">
  <META NAME="description" CONTENT="">
  <META NAME="author" CONTENT="Kim Moos">
  <META NAME="ROBOTS" CONTENT="ALL">

  <LINK REV="made" href="mailto:info@labra.dk">

  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style/weblog.css">

  <script type="text/javascript" language="JavaScript" src="../javascript/weblog.js"></script>

  <script language="JavaScript">

  function checkKey() {
      var key = window.event.keyCode;
      if (key == 13) {
        document.search.submit();
      }

  </script>

</head>
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2011 - 23:09 #7
Som jeg har givet eksemplet skal det lægges på body på de sider der ligger i din iframe.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
21. juli 2011 - 23:51 #8
jeg har prøvet med bodyonload samt at indsætte lige under body..

onload="parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight;"

samt denne::  <body onload="parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight;">

Noget må jeg gøre forkert.

Og tak for din tid.
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2011 - 09:46 #9
du skal først og fremmest sikre dig at din iframe har fået id weblog - dernæst tror jeg at vi har behov for at se hvilken fejl du ellers får.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
22. juli 2011 - 16:16 #10
Jeg har lavet iframen således, dvs der er id i.

<iframe src="default11.asp"
        width="100%" height="900"
        name="weblog"
        id="weblog"
        marginwidth="0" marginheight="0"
        scrolling="no" frameborder="0">
</iframe>

samt at jeg på en af siderne i loggen prøvede at indsætte
flg. lige under body:

<onload="parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight;" >  NB: jeg indsætter <> for ellers vises teksten bare på siden. Dette virkede ikke.

Så prøvede jeg med denne::

<body onload="parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight;">

Det gjorde hverken fra eller til.

Der biver ikke vist nogle fejl, det virker bare ikke.

Jeg er på vagt hele natten, og kan her ikke oploade, men kan besvare evt henvendelser.
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2011 - 18:31 #11
Det er nederste løsning der er den rigtige. Som sagt er løsning helt og aldeles utestet, men hvis der ikke kommer en javascript-fejl er det svært at komme det meget videre uden at kunne se det i funktion.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
22. juli 2011 - 23:39 #12
jeg prøver igen her til morgen kl 06 og lader det stå sådan hele dagen. link fra kl 06.00    http://www.labra.dk/private/default1.asp
Avatar billede uerfaren Nybegynder
23. juli 2011 - 05:42 #13
filerne in.asp, info.asp, login.asp, search.asp, default11.asp samt default1.asp har nu fået (b)skiftet <body> ud (/b) med den foreslåede
<body onload="parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight;">

Der vises ingen fejl og det er som før.....?????
Avatar billede uerfaren Nybegynder
23. juli 2011 - 06:04 #14
NB: du logger ind med "b" samt "weblog" ..Det er dog ikke alle filer der er rettet endnu.
Avatar billede keysersoze Guru
23. juli 2011 - 10:15 #15
prøv at ændre koden til

parent.document.getElementById('weblog').style.height = document.body.scrollHeight + 'px';
Avatar billede uerfaren Nybegynder
23. juli 2011 - 15:09 #16
du er et genialt menneske. det virker.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
23. juli 2011 - 15:10 #17
hvordan accepterer jeg dit svar, og du skal have dine 500 p....
Avatar billede keysersoze Guru
23. juli 2011 - 22:22 #18
Jeg skal lægge et svar først og det får du her - der kan maks gives 200 point for et svar, de 120 du har oprettet dette med er fint for mig.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
23. juli 2011 - 23:33 #19
Igen tusinde tak for hjælpen..

Har du en ide til hvordan man løser denne ...
http://www.eksperten.dk/spm/943437