Avatar billede Chri926r Nybegynder
20. juli 2011 - 21:57 Der er 4 kommentarer

Computer til gymnasiet

Hej:)
Jeg står og skal til at starte i gymnasiet og min computer skal skiftes ud, men at finde en ny er ikke så let.

Lige nu har jeg en hp, som jeg ikke har været så glad for.. Men har tænkt på en Asus, da jeg har hørt det skulle være godt, hvad foreslår i??

Mine krav er:
skærmen: 12-13
skal kunne holde strøm i mere end 5 timer (gerne længere).

Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak!
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 22:05 #1
Det var få krav! Vil du spille lidt spil på den? Eller er det bare til surf, musik og teksteditor? Hvad er budgettet?
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
20. juli 2011 - 22:33 #2
Når man skal bruge den i gymnaiset bliver det ofte flyttet rundt og fragtet til og fra skole.
Dette betyder at det vigtigste er at den er holdbar og er bygget til et hårdt transport liv.

Hvis man er til Mac skal man selvfølgelig vælge sådan en, men som dig det eneste rigtige til en Windows maskine er Lenovo.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 23:00 #3
Hvis du har råd er det her en af de bedste studiepc'er overhovedet! http://www.apple.com/macbookair

Den kan dog ikke bruges til særlig mange spil, da mange af dem ikke understøtter styresystemet. Det er langt fra også alle programmer der har en mac udgave.

Det er svært at rådgive mere før du lige svarer på #1 :)
Avatar billede ChristianNissen87 Nybegynder
21. juli 2011 - 10:49 #4
Jeg står også selv og skal have en ny bærbar, men hvis jeg skulle anbefale en til dig ud fra hvad jeg hører andre fortælle samt læsning af en masse anmeldelser, så kunne det være:

HP Envy
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/hp/hp_baerbar_pc_envy_14_1190eo/0885631714836.aspx

Macbook Air
http://www.apple.com/macbookair/

Det er begge dyre maskiner, men eftersigende rigtig god kvalitet. Jeg er selv meget forelsket i Macbook Air, men den er bare ikke så oplagt at game på. Men designet, funktionalitet og så med det nye Lion operativsystem, så er man altså godt kørende :-)