Avatar billede mrugholm Nybegynder
20. juli 2011 - 20:48 Der er 21 kommentarer

Explorer 9 og fejlagtig komprimering af skærmbillede

Jeg har Explorer 9 på min spritnye DELL Vostro med skærmopløsningen 1366x768 og Windows 7, hvilket har fungeret upåklageligt.
Efter installation af Real Player er skærmbilledet i Explorer imidlertid komprimeret mod venstre, således at der er opstået en sort margin på ca 1,5 cm fra Explorer billedet og til højre skærmkant.
Muse-curseren er ikke flyttet tilsvarende, så musen rammer 1 cm forkert på højre side af skærmen.
Det er endvidere ikke længere muligt at afspille streaming fra eksempelvis Sputnik.dk.
Fænomenet opstår kun i Explorer.
Jeg har efterfølgende afinstalleret oReal Player, hvilket ikke har løst problemet, hvorefter jeg igen har installeret Real Player.
Kan I anvise en løsningsmulighed ?
20. juli 2011 - 21:02 #1
MEGET spøjst ???

Systemgentagelse fra evt. FØR denne [Real Player] ting - (hvis det er den der har givet balladen?)

---

Principielt: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. juli 2011 - 21:17 #2
jeg har er lidt  lign problem med IE 9 og min web mail her gør den dog alle felter for store så der er enkelte funktioner jeg ikke kan klikke på og jeg kan ikke vedhæfte - men i de tilfælde hvor  IE9 ikke funker bruger jeg Firefox - nå nok om mit problem jeg vil følge med og se om der skulle komme brugbart som jeg måske også kan bruge
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 21:37 #3
Det blev foreslået i den anden tråd, karise :) http://www.eksperten.dk/spm/943390#reply_7810997
20. juli 2011 - 21:38 #4
Tanke:
Hold [Ctrl] tasten og [Rul] med musserullen ??? (For størrelse)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2011 - 22:04 #5
Han har husket hvilket system det er. (Windows 7)
Står til sidst i første linie.
Avatar billede mrugholm Nybegynder
20. juli 2011 - 22:18 #6
Jeg har forsøgt med Ctrl tasten og Rul med musen uden effekt.
Det er korrekt at systemet er Windows 7.

Er det muligt at vedhæfte et billede på denne funktion, så problemet kan visualiseres ?
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 22:23 #7
ikke herinde. men du kan uploade til www.gupl.dk og så smide et link :)
20. juli 2011 - 22:24 #8
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 22:48 #9
(det er det samme)
Avatar billede mrugholm Nybegynder
20. juli 2011 - 22:54 #10
Se http://gupl.dk/62997/

Det er den sorte kant til højre, der er problemet.
Hele skærmbilledet er komprimeret mod venstre - dog uden at musefunktionen flytter med.
Når jeg eksempelvis skal benytte musen til at scrolle, skal jeg placere curseren helt ude i højre margin som normalt - altså ikke oven i den nuværende scroll-bar.
Var det blot billedforvrængningen, var det til at leve med, men en lang række hjemmesider bliver ekstremt bøvlede at benytte, da mus og billede ikke stemmer overens.
Endvidere kan der ikke ses video og streaming (Tour de France på Sputnik ....) :-)
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 23:12 #11
Så må vi skyde os at få gjort noget ved det! Det kan ikke gå at du går glip af KONGEETAPEN i morgen (go Schleck!). Det er kun et problem i IE, ik? Har du prøvet at geninstallere IE? (gør det her: http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2011 - 09:26 #12
Gendanne indstillinger i Explorer. Funktioner-internetindstillinger-avanceret og vælge "gendan avancerede indstillinger"?
Avatar billede mrugholm Nybegynder
21. juli 2011 - 16:25 #13
Efter at have afinstalleret og geninstalleret Explorer 9 flere gange uden at løse problemet, har jeg opgivet denne version.
Indtil videre vil jeg benytte jeg Explorer 8, der ikke skaber samme problem.
Tak for hjælp og råd.
21. juli 2011 - 16:42 #14
Dvs. IE8 virker ?
Men hvis du ganske alm. opdatere til IE9 så går det galt med det samme ???
Avatar billede mrugholm Nybegynder
21. juli 2011 - 18:03 #15
Explorer 8 virker !
Og straks jeg har installeret Explorer 9, opstår samme fejl som før.
Jeg kunne eventuelt forestille mig, at mit skærmformat
15.6in High Definition LED Display (1366X768)
konflikter med Explorer 9 ....
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juli 2011 - 18:11 #16
Du kan også prøve:

1) Start Internet Explorer 9.
2) Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
Bemærk! Hvis menuen Funktioner ikke vises, skal du trykke på ALT for at få vist menuen Funktioner.
3) Klik på fanen Avanceret, og gå derefter til afsnittet Accelereret grafik.
4) Klik for at markere afkrydsningsfeltet Brug softwaregengivelse i stedet for GPU-gengivelse.
5) Klik på Anvend, og klik derefter på OK.
6) Luk alle åbne Internet Explorer 9 vinduer, og genstart derefter Internet Explorer 9.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. august 2011 - 01:14 #17
noget ny eller??????????????
Avatar billede mrugholm Nybegynder
13. august 2011 - 17:36 #18
Eneste løsning på problemet ... so far ... er at afinstallere Explorer 9 og benytte Explorer 8.
Avatar billede pstidsen Novice
14. august 2011 - 11:54 #19
Brug ikke IE8! Den eneste IE der tilnærmelsesvist er brugbar er IE9! Brug da i stedet Google Crome eller Opera. Evt. FireFox (men jeg vil anbefale en af de to første).
Avatar billede mrugholm Nybegynder
24. februar 2012 - 16:33 #20
Efter utallige vanskeligheder, er løsningen fundet.
Efter at have været omkring FireFox har jeg foretaget en korrekt installation af Explorer 9 i kombination med anvisningen fra Vejmand den 21. juli.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2012 - 16:37 #21
Oki, godt du fik det fikset.  :-)