Avatar billede codeadmin Nybegynder
20. juli 2011 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

trådløs overførsel mellem 2 computere - langsom

Hej.

Jeg har et problem som jeg finder MØG hamrende irreterende som jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig med.

Sagen er den jeg har en Linksys WRT320N. Den kan køre med N men køre kun med alm. b/g (er ikke sikker men opnår en hastighed når man ser status på netværkskortene over 100mbit.)

Er godt klar over at jeg ikke kan overføre med 100mbit mellem dem. Hvad jeg har læst så man nede på 2,5-5mbit/s hvilket ville være kanon hvis jeg kunne overføre så hurtigt. Men overføre på en god dag kun med 20kbit/s

Nogen som kan guide mig til hvordan jeg kommer bare lidt højere op?

OG! løsningen er ikke at skifte til N da min ps3 og iphone ikke kan administrere det :(
Avatar billede muddi Praktikant
20. juli 2011 - 14:16 #1
Du kan sådan set godt sætte din router op til både at køre 802.11g og 802.11n. Den understøtter nemlig dual-band, og derfor vil din iPhone og PS3 forbinde til dit 802.11g, mens de enheder der understøtter 802.11n vil forbinde hertil. Enhederne vil så stadig kunne se hinanden på netværket uanset hvilken WiFi-standard der understøttes. Som en bonus får du nu en højere overførselshastighed mellem to maskiner, hvis de begge tilslutter til dit 802.11n.

Hvad den langsomme overførselshastighed skyldes, det har jeg ikke lige noget godt bud på, men jeg synes du skulle aktivere dual-band.

/Morten
Avatar billede codeadmin Nybegynder
20. juli 2011 - 16:02 #2
Har faktisk lige skiftet så de begge køre 802.11N og nu overføre den med 1,5-2,5 mbit/s hvilket er "overkommeligt" men kan ikke fange alm 802.11g nu med min iphone :/ hvordan sætter man dual-band op? før skiftede jeg bare til 5 Ghz også mix mellem N og A hvis jeg vil vælge selv?
Avatar billede codeadmin Nybegynder
20. juli 2011 - 16:03 #3
derudover fik min ene computer ringere signal ved det skift :(

Kan man gøre noget ved det?
Avatar billede codeadmin Nybegynder
03. december 2012 - 21:24 #4
lukker