Avatar billede harbour Nybegynder
20. juli 2011 - 10:35 Der er 4 kommentarer

Med eller uden licens

Jeg har købt en ny Imac og vil gerne kunne bruge Microsoft Word på den. Da ser det ud til, at jeg er nødt til at købe en Officepakke. Under flere prissammenlignings-sider på nettet kan jeg tilsyneladende vælge at købe Microsoft Office For Mac Standard 2011 (Dansk) (Mediekit (uden licens)) (Microsoft Student Option) til knap 300 kr. Ellers koster den normalt ca. 1100 kr.
Hvad indebærer det, hvis man køber pakken henholdsvis med og uden licens?
Mvh. Britta
Avatar billede chalde Seniormester
20. juli 2011 - 10:42 #1
Hvad det indebærer? Det der står :)

Uden licens: Kun mediet (som der står), ingen nøgle til installation/brug
Med licens: Begge dele

Dvs. vil du købe en skive der ikke kan bruges pga. manglende licensnøgle eller hele pakken med nøgle.
Avatar billede harbour Nybegynder
20. juli 2011 - 11:36 #2
Hvis uden licens betyder, at man ikke kan installere eller bruge den, hvem kan så få noget ud af at købe den?
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 11:47 #3
Som jeg husker det skal du have licens for at bruge det mere end 60 dages gratis prøveperiode ;) (den gratis prøveperiode kan downloades på Microsofts hjemmeside)
Avatar billede chalde Seniormester
20. juli 2011 - 11:51 #4
#2 SOm #3 skriver så til trial, eller folk der smider deres medier væk osv..