Avatar billede JohnLind Nybegynder
19. juli 2011 - 15:10 Der er 9 kommentarer

hej jeg har kommet til at upgrader min windows xp til windows 7 og nu er det gået helt i kluder kan nogen hjælpe mig 100 points!

hej jeg har kommet til at upgrader min windows xp til windows 7 og nu er det gået helt i kluder kan nogen hjælpe mig med at formater den tilbage uden CD
computer navn: HP Pavilion a000
også kaldt for a708.dk
problemet er den originale styresystem er XP men tænkte ikke på at gå ind og læse om den sagtens kan køre på det men har fundet ud af at den kun er beregnet til XP kan nogen hjælpe mig med det ? 100 points til den der hjælper!
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2011 - 15:23 #1
Uanset hvad, så kræver det at du har windows xp på en eller anden medie. som iso, usb eller dvd/cd.

Hvis du har licensen på xp stående på dit kabinet så kan du så vidt ejg husker, bede microsoft om at sende dig en ny. Ellers kan du nok få en til at hente en kopi på nettet. Det er ikke som sådan ulovligt da du har licens til at bruge et styk xp. Det skal bare være samme version og udgave.
Avatar billede JohnLind Nybegynder
19. juli 2011 - 15:27 #2
okay tak for hjælpen men det lyder sku lidt for indvilket for mig ^^ jeg tror jeg sender den til repration i stedet
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2011 - 15:37 #3
Er du ikke klar over, at en reperation er kostbar? Og det kræver alligevel, at du har licens nøglen.
Hvis du har nøglen, kan du også bare låne en XP af en eller anden. Det skal bare være en som er magen til. D.vs. Home eller Pro, 32 eller 64 bit.
Noget andet er, hvofra havde du den XP som lå på computeren? hvis den lå der, da du købte maskinen, har du den måske på en Eisa partition, som er en skjult partition hvorfra du kan geninstallere XP ved at trykke på en af "F" knapperne under opstart f.eks. F10 eller F11.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2011 - 15:37 #4
Har du ikke en bekendt som kan gøre det for dig? Du bor ikke i nærheden af vejle vel?

Det bliver en ret dyr affære hvis du sender den til rep.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2011 - 16:32 #5
Du har jo hele din XP installation liggende i en mappe der hedder noget a.la. "old"
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. juli 2011 - 16:48 #6
Du burde kunne kontakte HP og oplyse hvilken model og serie nr. du har og få dem til at sende den recovery CD som hører til computeren.

HP og andre har længe kørt med at folk selv skal brænde deres recovery CD'er. Man bliver faktisk spurgt om man ikke vil lave en recovery CD, hver gang computeren startes. Men mange sætter et hak i at de ikke gider se meddelelsen mere. Og så går det i glemmebogen. Indtil den dag hvor man skal bruge CD'en.

Men det undre mig at du ikke kan kører Windows 7. Har du lavet en UPGRADE eller en CLEAN installation?
19. juli 2011 - 18:27 #7
<JohnLind>: Hvordan ...nu er det gået helt i kluder ... ?
Avatar billede collin Nybegynder
19. juli 2011 - 21:20 #8
a000 .. er det en rimelig gammel maskin? Alligevel har jeg oplevet at maskiner over ti år gammel kører fint med Win 7 .. måske bedre end med XP i nogle tilfælde. Så jeg betvivler at problemet bunder i at maskinen er 'beregnet' til XP. Jeg tænker det er mere sandsynligt at din maskin havde en OEM XP installeret, og installations 'disk' ligger på en skjult partition på harddriven. Så mit råd er .. hvis muligt byt harddriven med en drev du ved er helt slettet og ny formateret og prøv igen om du kan installere Win 7. Hvis den så virker OK er det nok problemet med en skjult partition der ligger i vejen. Hvis du vil have din gamle XP tilbage er det så sikkert noget med at slå F8 tasten lige efter en ny genstart af maskinen for at få adgang til geninstalleringsmenuen af XP
19. juli 2011 - 21:36 #9
Ref #8: Kan jo også være en (manglende) driver problem!!!
Det HAR jeg faktisk oplevet på en 'gammel' tidligere XP PC ... Så OnBoard Grafik blev "Standard VGA" Doooooh...