Avatar billede lillefrede Nybegynder
18. juli 2011 - 21:59 Der er 9 kommentarer

valg af bærbar PC

jeg skal bruge en bærbar pc men kan overhovedet ikke finde rundt i alle de muligheder der er.skal man vælge 4 eller 8 gb
den skal bruges til diverse officeprogrammer,gå på nettet, og så vil vi gerne have vores musik liggende på den så vi kan afspille derfra. hvad skal vi vælge hjælp!!!
Avatar billede Varys Nybegynder
18. juli 2011 - 22:05 #1
Hvis den ikke skal bruges til andet end at gå på nettet, musik og office så er der ingen grund til at gå ud og få toppen af poppen.
Det jeg vil anbefale dig, er at overveje hvor tung den må være og hvor lang batteritiden skal være?
Skal du have den meget med rundt omkring så begge disse parametre imo vigtige at tage med.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2011 - 22:06 #2
Går ud fra du mener RAM hukommelse.
Og 4 GB skulle være rigeligt til surf, musik og officeprogrammer.
Avatar billede davidx12 Nybegynder
18. juli 2011 - 22:25 #3
8 gb
Avatar billede lillefrede Nybegynder
18. juli 2011 - 22:39 #4
vægt betyder ikke så meget det er mest til brug hjemme, men selvfølgelig vil det være godt med en god batteri tid.
Avatar billede lillefrede Nybegynder
18. juli 2011 - 22:41 #5
jamen så er det 4 gb ram har du nogen forslag til en god pc ?
Avatar billede haverslev Novice
18. juli 2011 - 22:44 #6
hvis du er på jagt efter en bærebar med f.eks 8Gb ram installeret:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6489275

4Gb ram er max der kan udnyttes i et 32Bit styresystem, som f.eks Windows 7 Home - du skal have 64bit for at kunne udnytte 8 gb ram

En anden mulighed -(beklager at der ikke er æøå)
http://www.readyboost.dk/
Avatar billede Svennebanan Nybegynder
19. juli 2011 - 09:24 #7
Se om denne her er noget for dig, og giv en tilbagemelding om det var noget? Hvis du altså kan leve med at vi nu går mod 64-bit styresystemer :P

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4316713

Microsoft Windows 7 Professional 64-bit Edition
Lenovo ThinkPad Edge 15"
Intel Core i3
HD Kapacitet 500 GB
Vægt 2.5 Kg
Max batteri levetid 4.5 time(r)
Pris: 5.329
Avatar billede haverslev Novice
19. juli 2011 - 09:31 #8
#7 > der er KUN 2 GB ram installeret i den maskine du henviser til, så det er da et tilbageskridt i henhold til spørgerens spørgsmål :-)
Avatar billede Svennebanan Nybegynder
19. juli 2011 - 13:55 #9
Jaeh, det havde jeg vist overset, sorry :(