Avatar billede casper_greve Nybegynder
18. juli 2011 - 18:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro: White Screen of death?

Hej Eksperter,

Er stødt ind i et stort problem, som jeg søger jeres hjælp til!

Jeg tænder min Macbook Pro (Juni, 2010) her til morgen og opdager til min store frygt, at maskinen ikke kan boote op. Jeg kører Os X via en SSD fra foråret 2011 og har den gamle 320gb HDD siddende i datadoubler på dvd-drevets plads...

Der er lys i dioderne, batteri på/strøm til, startup lyd og harddisken spinner.
Herefter fremkommer "Whitescreen of death" og efter næsten 1 times venten et gråt spørgsmålstegn - men intet bootup :-(

Jeg googler og forsøger de mest common fejlfindings tricks:
- Holde alt inde under startup
- Holde d inde under startup
- Reset af ram
- Gennemtjek af hardware ved at åbne maskinen (Kabler tjekket, HDD's tjekket, Ram tjekket)
- Indsat mit dvd-drev og forsøgt at boote fra start-dvd

Intet hjælper! :-(

Nogen ideer om hvad der kan hjælpe/være galt?

Det er jo ikke lige hver dag man hører om SSD-diske der står af...
Avatar billede aeblemand Nybegynder
18. juli 2011 - 18:51 #1
Hvis du holder Option nede når du booter, kommer der så valgmuligheder frem, og i så fald, hvordan ser ikonerne ud?
Avatar billede casper_greve Nybegynder
18. juli 2011 - 22:16 #2
Desværre ingen muligheder, nej.

Jeg har sat min gamle HDD i som main nu. Den kører fint.

SSD'en ryger til rep.
Avatar billede casper_greve Nybegynder
18. juli 2011 - 22:17 #3
/Case solved.