Avatar billede eaaj Novice
16. juli 2011 - 09:20 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

opdatering "ødelagde" pc

Jeg har opdateret min bærbare pc. Først med Windows update, derefter med update checker.
Så kørt ccleaner.
Nu kan jeg ikke lokke ind på "Vi elsker ferie" Der er en spilleautomat jeg spiller på. Det er som om pc mangler et eller andet. Systemgendannelse har heller ikke hjulpet.
Om det er Java, adobe eller noget helt andet ved jeg ikke.Det hele er opdateret.
Flashplayer har været afinstalleret og geninstalleret uden det hjalp, men ved geninstalleringen kom google chrome med. Der kan jeg godt komme ind på siden
Windows 7, Office 2010, MES. internet eksplorer 9.
Hvad har opdateringen "ødelagt"?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 10:12 #1
har du prøvet at nustille din browser
funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil
bare for at udelukke det skyldes dine tilføjelses programmer

dem kan du deaktive allesammen bagefter og sætte til en efter en igen til synderen findes
du kan også væred ramt af spyware måske
brug mailware bytes husk at opdatere inden brug
lad den fjerne det den finder

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

så er du lidt længere

hent og instaler heimdal agenten

tryj download og registrer dig - den er gratis

https://www.heimdalagent.com/da/home

er ikke på før meget senere i dag

m.v.h
Avatar billede eaaj Novice
16. juli 2011 - 13:37 #2
Så er de ting treatmenice har skrevet gjort. Der var 1 i Malwarebytes, som er slettet.
Det hjalp desværre bare ikke.  :-((
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 17:03 #3
lav en boot virus scan af pc
m.v.h
Avatar billede eaaj Novice
16. juli 2011 - 17:39 #4
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede eaaj Novice
16. juli 2011 - 17:50 #5
Jeg troede jeg fandt ud af det over nettet. Jeg formåede at få ca. 50 logoer ud på skrivebordet. Nu ved jeg ikke om jeg tør slette dem.De hedder noget med BASE, KEY, AVC
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 18:28 #6
hvilket virus program bruger du

er ikke sikker på jeg kender din måde at gøre det på men man laver det der hedder en boot scaning via programmet
16. juli 2011 - 18:33 #7
Velkommen til E. ...

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede eaaj Novice
16. juli 2011 - 19:01 #9
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:00:46, on 16-07-2011
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynToshiba.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Ovi Suite\NokiaOviSuite.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
C:\Program Files\Common Files\Nokia\NoA\nokiaaserver.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10u_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Dorte\Downloads\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - (no file)
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sfagent] C:\Program Files\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [FileHippo.com] "C:\Program Files\FileHippo.com\UpdateChecker.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaOviSuite2] C:\Program Files\Nokia\Nokia Ovi Suite\NokiaOviSuite.exe -tray
O4 - Startup: Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_43C348BC2E93EB2B.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.bec.dk
O15 - Trusted Zone: *.brf.dk
O15 - Trusted Zone: *.danid.dk
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O15 - Trusted Zone: *.e-boks.dk
O15 - Trusted Zone: *.nemadgang.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Program Files\Fighters\SPAMfighter\sfus.exe
O23 - Service: Suite Service - SPAMfighter ApS - C:\Program Files\Fighters\FighterSuiteService.exe

--
End of file - 7841 bytes
16. juli 2011 - 21:32 #10
Mest 'oprydning' ...

---

Kør en scanning med Hijackthis, Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - (no file)

O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

Genstart normalt...

--

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede eaaj Novice
17. juli 2011 - 07:56 #11
Den kører umiddelbart godt nok, jeg kan godt komme ind på splleautomaten i "vi elsker ferie", men hvordan får jeg slettet alle de ting som jeg, ved et uhæld, kom til at få ud på skrivebordet. Der er ca. 60 logoer mm.
Jeg har prøvet at lave et prtsc. af skærmen, men jeg kan ikke få det ind i experten.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 09:27 #12
hvis de ikke umidelbart kan slettes en efter en eller ved at markere dem og slette starter du din pc op i fejlsikret tilstand og der sletter du dem så og genstarter

m.v.h
17. juli 2011 - 09:29 #13
Jeg tror at du i kampenshede har fået INSTALERET et program på "Skrivebordet" ?

Slet dem bare - evt. FLYT til en anden TOM mappen i første omgang...
Avatar billede eaaj Novice
17. juli 2011 - 09:40 #14
Jeg tør ikke umiddelbart slette dem. Det er genveje alle 60. De hedder noget med: 00184596.key, base005c.avc, base013.avc osv. Jeg flytter dem til en mappe, og ser hvad der sker.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 09:46 #15
selvfølgelig
Avatar billede eaaj Novice
17. juli 2011 - 09:56 #16
Jeg tror nok de genveje kom i forbindelse med Boot virus scan. Jeg fandt noget om det på nettet.(fra experten) Forsøgte at køre det.
På et tidspunkt var et felt hvor der stod "overfør filer til Kapersky, det mener jeg at jeg ændrede til skrivebord!!! Og så havde jeg alle genvejene der.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 11:20 #17
jamen så kan du bare slette dem - det er jo bare noget midlertidigt f.eks ligesom ved instaal af adobe - en midlertidig mappe
det bruges også ved install af openoffice
Avatar billede eaaj Novice
17. juli 2011 - 11:43 #18
Nu er de slettet (dog kun til papirkurv, hvis de savnes)
Jeg er dog lidt i tvivl om hijackthis. Jeg fulgte anvisningen, dog kunne jeg ikke finde det med højre museklik. Jeg markerede med flueben de ting som Larry beskrev - trykkede på fix it. Skal de så blive slettet, eller rep.? Jeg har lige kørt programmet igen, og alle dem som jeg fixede, er der stadig
17. juli 2011 - 12:56 #19
Finde den downloaded
HiJackThis.exe
HøjreMusseTast på den - i menuen vælger du "Kør som Administrator..." ... Makér de tidliger nævnte punkter - "fluepin" - og [Fix It].
Dermed bliver elementerne slettet fra din opstart (det er mest oprydning...)
Avatar billede eaaj Novice
17. juli 2011 - 13:41 #20
Disse 2 kan ikke slettes:
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

Nu kan det nok ikke blive bedre - den ser ud til at fungere igen.
Takker mange gange. Kom begge med et svar.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 13:51 #21
ok
Avatar billede eaaj Novice
18. juli 2011 - 07:45 #22
Larry, vil du komme med et svar også?
18. juli 2011 - 11:27 #23
Ping...