Avatar billede Jakie Juniormester
15. juli 2011 - 19:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Købe produkter efter at kunden har købt på ens hjemmeside?

Hej eksperter..

Jeg er ved at have lavet en webshop, men det er sådan at jeg ikke har så en stor start kapital.

Er det sådan at man nogen steder først kan købe det produkt man sælger på sin side efter man i princippet har solgt det til sin kunde? Så istedet for at man har købt produktet og så sælge, så køber man det først efter salget?

På forhånd tak for hjælpen! :)
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2011 - 19:42 #1
Det kan du da i teorien alle steder - det er jo kun et spørgsmål om at tilpasse leveringstiden derefter. Ingen forhandlere holder øje med om du videresælger en varer før eller efter du har bestilt hos dem.
Avatar billede Jakie Juniormester
15. juli 2011 - 19:57 #2
Hmm ja du har ret..

Lige et sidste spørgsmål - er det muligt at finde forhandlere her på nettet? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 20:14 #3
Hvis du går ind på EDB Priser vil du se at de fleste varer er på vores fjernlager.leveringstiden er 2-3 dage også ved afhentning direkte.i vores butik.
Avatar billede Jakie Juniormester
15. juli 2011 - 20:30 #4
Tak for dit svar..

Du må gerne vedlægge svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 21:43 #5
Og du kan jo muligvis gøre følgende:

Kunde køber produkt 1 hos dig.
Du bestiller produkt 1 hos leverandør og får det sendt til kunden.
Ergo skal produktet ikke via dig.
Det har jeg ihf. selv oplevet flere gange.
Og som kunde kunne man jo overveje at bestille direkte hos leverandør næste gang, men jeg finder jo gerne mine edb-ting via edbpriser.dk
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 21:48 #6
ok.-)
Avatar billede Jakie Juniormester
16. juli 2011 - 00:48 #7
Lige sidst spørgsmål - Hvor kan jeg finde en producent :)

Har ledt lidt, men det går ikke så godt - noget i kan anbefale?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juli 2011 - 08:42 #8
Dit sidste spørgsmål er lidt svært at besvare  du har jo ikke lagt dig an på noget bestemt produkt.
Avatar billede Jakie Juniormester
16. juli 2011 - 12:44 #9
Hvis det nu var tøj? :)
Avatar billede egmose Novice
23. juli 2011 - 12:12 #10
det som jakobdo beksriver kaldes Dropshipping. Pixmania pro tilbyder det bl.a. Og er en ganske udemærket måde og drive sin forretning på, hvis man ikke har det store at starte med :)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2011 - 13:33 #11
Er det ikke ulovligt ?
- At sælge (og modtage betaling for) en (fysisk) vare som man ikke ejer eller ihvertfald råder over..

Dels kan du jo ikke med sikkerhed levere (din leverandør ku' gå ned / eller bare nægte).
Dels forvrider det konkurrencen i forhold til andre - som har udgifter til lager osv..
Og endelig: Hvem har ansvaret hvis den leverede vare ikke lever op til "anprisningen" ?
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. august 2011 - 03:20 #12
T0M: Hvis du ikke kan levere en vare, du har fået betaling for, skal du naturligvis betale pengene tilbage, så ulovligt er det ikke.

Jakie: Hvis du vælger at kigge nærmere på Pixmania, så tag også et kig på anmeldelser af dem på nettet, inden du begynder at benytte dig af dem til dropshipping. De har ihvertfald tidligere, haft nogle svære problemer med dårlige kundeoplevelser.

Hvis du vil vide mere om dropshipping og leverandører, kan jeg anbefale et smut forbi www.amino.dk hvor det diskuterere mere end her på Eksperten.