Avatar billede 29720689 Nybegynder
11. juli 2011 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kompliceret 'IF'-sætning.

Hej.

Jeg sidder og bakser med et større regneark. Jeg er mere eller mindre færdig med det, men sidder for alvor fast i en sidste 'IF/ vLookup'-sætning :-( Har faktisk givet op, trods jeg har en meget lign. sætning i arket. Har dog ikke kunne få det løst ved kigge efter i den!?
Søger derfor en som kan hjælpe mig med denne sætning. Er klar over den nok er en noget kompliceret, men det giver vel bare lidt udfordring ,)

Jeg har linket til dokumentet, da det nok er lettest at se på den konkrete fil.
Jeg ønsker at man man i fanen 'MainSheet' vælger 'Standard' og derefter 'DN'. Alt efter hvad man har valgt her vil jeg gerne havde en sætning til at returnere en værdi i fanen 'LookUp' i området D47 til D66. Værdien som den skal returnere skal plukkes i sammen fanen i en af følgende 3 områder D9 til D37, D9 - D15 el. D9 - D19.

Håber der er en el. flere som har mod på at forsøge at hjælpe mig, da jeg er kørt helt fast! Er klar over det nok er svært og muligvis også svært at forstå hvad jeg præcis ønsker. Jeg har som nævnt linket til Excel filen og yderligere markeret felter med grønt deri.

Link: http://dl.dropbox.com/u/11187768/Worksheet_Skeleton.xlsx

På forhånd tak :)
Avatar billede natkatten Mester
11. juli 2011 - 19:37 #1
For forståelsen skyld:

Skal resultatet af opslagene være:

celle D47: 80
celle D48: 50
celle D66: 500
Avatar billede 29720689 Nybegynder
12. juli 2011 - 08:11 #2
Det lykkes mig her til morgen med friske øjen, at få det til at virke :)

Løsning:

=VLOOKUP(MainSheet!E16;IF(MainSheet!D16="ISO 1127/1";Pipe_ISO1127_LookUp;IF(MainSheet!D16="ISO 2037";Pipe_ISO2037_LookUp;IF(MainSheet!D16="DIN 11850";Pipe_DIN11850_LookUp;Pipe_Nippel_LookUp)));4;FALSE)

ha' en god dag