Avatar billede AliceEventyrland Nybegynder
11. juli 2011 - 11:24 Der er 14 kommentarer

Hvordan får jeg bedst illustrationer fra illustrator over i photoshop??

Som overskriften siger, er jeg meget i tvivl om hvordan jeg får mine illustrationer over i photoshop, fra illustrator, uden at kvalitetn bliver forringet af dette. Er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre?

Jeg har prøvet jpg, png, copy/paste og bare at hive dem over. Uanset hvad jeg har gjort, bliver kvaliteten forringet når tegningerne ryger over i photoshop.

Håber nogen kan give mig en forklaring og løsning.

Vh Alice
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. juli 2011 - 11:28 #1
Hej Alice,

Det er nok fordi dine illustrationer bliver konverteret til pixels når du flytter det over i Photoshop. Sørger du for, at sætte den rigtige opløsning i din Photoshop-fil? Hvorfor overhovedet flytte illustrationen?
Avatar billede AliceEventyrland Nybegynder
11. juli 2011 - 11:38 #2
Hej.

Jeg har slet ikke gjort noget ved opløsningen når jeg har flyttet dem, men det vil jeg lige være opmærksom på.

Hvordan skal jeg så gemme dem inden jeg sætter dem ind i photoshop?

Årsagen til at jeg sætter dem ind i photoshop, er fordi jeg er igang med at prøve at lave hjemmeside design selv.
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. juli 2011 - 11:47 #3
Hej igen,

Til webdesign skal du sørge for, at din opløsning er 72 dpi i dit Photoshop-dokument.

Når du laver en tegning i Illustrator, så er det vektor. Men det skal konverteres til pixels for at du kan bruge det til webdesign. Det kan godt give lidt grå hår. Det bedste du kan gøre er, at arbejde i Pixel Preview i Illustrator (View -> Pixel Preview). På den måde kan løbende sørge for, at dine streger ligger rigtigt i forhold til pixels.

Mange vil nok sige, at det er nemmere at lave det hele i Photoshop. Selv bruger jeg udelukkende Illustrator til mine webdesigns.

Når du er færdig kan du eksportere en fil, som du kan bruge til dit webdesign (File -> Save for web and devices)
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juli 2011 - 11:48 #4
Hvis jeg vil kopiere et billede i samme kvalitet som jeg ser på min skærm bruger jeg enten Ctrl+PrtSc og kropper i Paintshop eller Snagit.
Avatar billede 29720689 Nybegynder
11. juli 2011 - 12:09 #5
Indsæt dem som smartobjekt hvis du 'skal' havde dem ind i Photoshop.
Avatar billede AliceEventyrland Nybegynder
11. juli 2011 - 14:44 #6
Jeg markere billedet, og trykker Ctrl+PrtSc i illustrator, hvorefter jeg går over i photoshoop, - hvordan får jeg selve billedet din i photoshop? Man kan ikke trykke paste...
Avatar billede AliceEventyrland Nybegynder
11. juli 2011 - 14:46 #7
tino_bh

Jeg har også lige prøvet din metode. View Pixel Preview, hvorefter jeg gemmer det under save for web and devices. Efterfølgende åbner jeg filen i photoshop, og kvaliteten er dårlig igen.

Har jeg misforstået noget?
Avatar billede AliceEventyrland Nybegynder
11. juli 2011 - 14:48 #8

Hvordan får man dem til smartobject?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juli 2011 - 15:30 #9
Nu får jeg igen ikke mail fra Eksperten
Når du har lavet et rtl SC åbner du Photoshop i venstre hjørne trykker du på ny så kommer der en dialogboks op hvor du ser din skærm størrelse og højde!her sætter jeg altid opløsning til 500 og og farvetilstand til RGB 16 bit og transparent og gemmerforudindstilling så kan jeg åbne den og kan altid arbejde med gennemsigtighed.tryk ok til at åbne nu har du så en ramme med målet på din skærm gå så op i rediger og sæt ind og nu kan du så kroppe den del du vil bruge.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juli 2011 - 15:51 #10
Et skærmbillede af denne side!
http://gratisupload.dk/vis_billede/62662/
Avatar billede 29720689 Nybegynder
12. juli 2011 - 07:58 #11
Sidder desværre ikke foran CS-pakken lige nu. Øv!

Nå, men du bør kunne markere dine ønskede objekter/ illustrationer(Saml dem evt. i en gruppe) i Illustrator og kopiere dem.

Derefter stiller du dig i det dokúment i PS hvor du ønsker at indsætte de arbejde fra Illustrator og indsætter dem. Nu bør PS spørge dig om du ønsker at indsætte dem som et Smart-Objekt.

Ønsker du senere at ændre dine ting lavet i Illustrator dobbelt-klikker du på dem og de redigeres så i Illustrator og opdateres i dit PS dokument. De indsatte ting vil også optegne sig så 'skarpt' som muligt udfra den valgte opløsning i dit PS-dokument hvis du skalere dit smart-objekt.

Ønsker du senere at tillægge et PS-filter el. benytte nogle PS-værktøjer på de indsatte ting vil PS gøre dig opmærksom på at det vil blive nødtil at Rasterisere dine indsatte objekter. Dvs. de ikke længere vil være smart-objter.

Håber det hjalp dig lidt på vej? Ellers må du lige skrive...

Ha' en god sommer...
Avatar billede 29720689 Nybegynder
28. juli 2011 - 17:59 #12
Lykkes det dig at få det til at virke?
Avatar billede 29720689 Nybegynder
15. februar 2012 - 09:59 #13
Luk lige spørgsmålet ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 11:07 #14
29720689 hvorfor har du lagt et svar??