Avatar billede Burninbear Nybegynder
11. juli 2011 - 05:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få .exe filer til at køre ved startup, sammen med .ini konfigurations fil

''QuietHDD'' er et program som kan få harddiske til at slå AAM og APM fra. Min computer laver små lag spikes / freezes i spil hvis AAM og APM ikke er slået fra. Derfor er det ideelt at have ''QuietHDD'' til at køre ved opstart.

Programmet i sig selv har ikke nogen indstillinger. Man skal altså selv konfigurere en .ini fil som ligger i samme mappe som .exe filen for at få programmet til at køre med de ønskede indstillinger(at slå AAM og APM fra.

Mit problem er at jeg ikke kan få Windows til at køre .exe filen med indstillingerne fra .ini filen ved opstart.

- Har prøvet at lægge en genvej til ''QuietHDD'' i windows startup mappen, men programmet bliver bare kørt uden indstillingerne fra .ini filen

Håber at jeg fik det forklaret så nogle lunde.

håber at nogle kan hjælpe (:
Avatar billede chalde Seniormester
11. juli 2011 - 06:39 #1
Har du forsøgt at køre det med commandlines options:
https://sites.google.com/site/quiethdd/#TOC-Command-line-options:
Avatar billede tballe Nybegynder
11. juli 2011 - 08:06 #2
Hej
Du lægger en sti til den "exe" fil du ønsker skal køre ved opstart i registreringsdatabasen.

Gå til start -> "kør" skiv "regedit" gå ned under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Højreklik og indsæt en ny strengværdi med stien til din "exe"

eks.: "D:\formatC.exe"

Hilsen tballe
Avatar billede Burninbear Nybegynder
11. juli 2011 - 14:03 #3
- tballe

Har allerede prøvet denne metode, men indstillingerne fra .ini filen bliver ikke loadet, og så skal jeg til at køre .exe filen endnu engang efter opstart, og så er det smarte ved det jo ligesom væk (:
Avatar billede Burninbear Nybegynder
11. juli 2011 - 14:04 #4
- chalde

Er ikke så skarp til computer (:
kan du forklare hvordan man bruger commandlines?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. juli 2011 - 15:05 #5
Hej..

Du kan prøve at lave en *.bat fil i windows startup mappen..
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2011 - 18:31 #6
tballe´s og Chalde´s forslag ville faktisk være den korrekte metode, hvis de kombineres.
Du skal ind i programmet og finde ud af, om programmet kan kørtes med commandline options.
Dermed menes at programmet afvikles fra en commandprompt med en given parameter, eller som foreslået sat til kørsel i registreringsdatabasen:
eks.: "C:\utility\QuietHDD\quietHDD.exe /use ini"

.
Jeg har lige hentet programmet ned og undersøgt om der er en paramater, der tvinger programmet til at benytte den aktuelle inifil, men det ser der desværre ikke ud til at være.
Det virker dog lidt besynderligt, at programmet automastisk benytter den inifil, der ligger i programmets startmappe, når man afvikler det på normal vis, og ikke gør det, når det køres i opstartsfasen.
Prøv at skrive om problemet til joern.koerner, som står til at være programmøren.
Jeg kan ikke finde en mailadresse til ham, men du kan finde ham på twitter.
/ptj_11
Avatar billede Burninbear Nybegynder
14. juli 2011 - 13:23 #7
Tusind tak for din hjælp!
Prøver at skrive til ham lidt senere, og håber at han kan komme med en løsning.

Selvom det ikke er noget stort problem ville det alligevel være rart ikke at skulle køre programmet manuelt hver gang jeg tænder computeren.

- Er ny til forummer osv. skal jeg lukke tråden? og jeg kan forstå at siden benytter et point system. hvordan gør jeg med pointene?
(:
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juli 2011 - 22:57 #8
Du lægger et nyt indlæg, som du markerer som svar, hvorefter du accepterer svaret. Så er dit spørgsmål lukket.
Dette er kun, når du ikke får et brugbart svar, hvis der kommer et svar, som løser dit problem, så accepterer du bare det i stedet.
Her fik du altså ikke en løsning på dit problem, derfor tager du selv de udloddede points igen.
/ptj_11
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. juli 2011 - 00:53 #9
Vil det sige at man ikke kan bruge en *.bat fil ???
-eller er det ikke afprøvet ???
Avatar billede Burninbear Nybegynder
19. juli 2011 - 23:03 #10
.bat fil virkede ikke, eftersom jeg stadig ikke kunne få programmet til at køre med .ini filens indstillinger (god knows why)...

Fik det dog til at virke til sidst ved at oprette en opgave, i opgavestyring hvor jeg satte den til at udløse opgaven hver gang systemet starter eller bliver logget på. (:

- ptj_11

er ikke så meget på dette forum, ville egentlig bare se om jeg kunne hente lidt hjælp til dette problem (: lader bare tballe få pointene eftersom hans løsning umiddelbart er rigtig, det virkede bare ikke på mit system for some reason.

lukker tråden her. tak til alle som bidrog - Burninbear over and out