Avatar billede k5071 Nybegynder
10. juli 2011 - 17:54 Der er 6 kommentarer

kan ikke se ekstern hdd i Computer i windows 7

er der nogle der kan hjælpe mig til at finde ud af hvordan jeg kan få vist min ekstern hdd igen i Computer?

jeg kan sagtens se den under Enhedshåndtering og også under enheder og printere.

under Computeradministration>Diskhåndtering står den også, men ikke-allokeret, og hvis jeg lige har sat min ekstern til og gå derind, skal jeg initialisere den, men lige meget hvad jeg vælger (om det er MBR eller GTP) så siger den, at diskken er skrivebeskyttet, så kort sagt: jeg kan ikke gøre en skid ved den.

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juli 2011 - 19:22 #1
Se på denne tegning er der noget her der ligner din situation?
http://imageshack.us/photo/my-images/826/eksempelphd.png/
Avatar billede k5071 Nybegynder
11. juli 2011 - 10:32 #2
præcis ligesom det billede, og min ekstern er ligesom disk 2 på billedet
Avatar billede jeanpicasso Nybegynder
11. juli 2011 - 10:33 #3
du kan prøve at gå ind i administrationsværktøjet og finde din harddisk. fjern partitionerne derinde og formater disken derinde fra. så burde den dukke op igen.

har haft et lignende problem efter at have sat min disk til mit TV, som så tog ejerskab af min disk. når jeg satte den til min pc, opdagede pc´en at der kom en ny usb enhed og sagde at den var klar, men den dukkede bare ikke op så jeg kunne bruge den. det gjorde den dog efter jeg havde gjort som jeg skrev.
Avatar billede k5071 Nybegynder
11. juli 2011 - 10:41 #4
hvis jeg ville gøre det, skal jeg først tilslutte harddiskken, gå ind i administration, klikke på diskhåndtering, hvor jeg så får at vide at jeg skal initialisere den og vælge mellem MBR og GPT, kun for at få at vide at mediet er skrivebeskyttet så jeg ikke kan gøre en skid ved den
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juli 2011 - 17:06 #5
Prøv at højreklikke der hvor der står disk2 og sæt den offline der efter går du ind på disken højreklikker og nedlægger den prøvv derefter at oprette en ny simpel partion. Hvis dette ikke lykkes så prøv at ændre til dynamisk
Avatar billede k5071 Nybegynder
11. juli 2011 - 23:07 #6
hvis jeg prøver at sætte den offline, siger den at mediet er skrivebeskyttet