Avatar billede sigurd_h Praktikant
10. juli 2011 - 12:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Intet signal ved vga -> HDMI -> TV

Hej

Jeg har netop købt mig et nyt TV (Panasonic TX-P42G30Y), men det har ingen VGA indgange og jeg kunne godt tænke mig at bruge den til min pc.
Så jeg har købt mig en vga til hdmi converter og nogle kabler :-)

Mit problem opstår når jeg forsøger at vise PC outputtet. Den viser fint opstartsbilledet, men lige så snart at den kommer til login siden så viser er skærmen blank. Jeg har forsøgt at ændre skærmopløsningen adskillige gange, kan det være løsningen?

Eller har i andre forslag til hvordan jeg kan fixe problemet?

På forhånd tak

Sigurd
Avatar billede sigurd_h Praktikant
10. juli 2011 - 12:11 #1
Grafikkortet på PC er et GeForce 6200.
10. juli 2011 - 12:13 #2
Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juli 2011 - 12:14 #3
Avatar billede sigurd_h Praktikant
10. juli 2011 - 12:17 #4
Tak for jeres hurtige kommentarer.
Jeg kører med Windows XP.

Og ja, der er DVI udgang så måske skulle jeg bare købe det kabel istedet? Men kan det ikke lade sig gøre på den anden måde?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juli 2011 - 12:30 #5
Jo men resultatet vil sikkert blive derefter du prøver at ændre et analogt signal til digitalt.
Avatar billede sigurd_h Praktikant
10. juli 2011 - 12:33 #6
Det er rigtigt, men i første omgang vil jeg bare gerne kunne se noget på skærmen :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juli 2011 - 12:39 #7
Jeg kunne måske have hjulpet i WWin 7 men Xp har jeg ikke brugt det.sorry. Her er et par genveje!i Win7 jeg ved ikke om det findes i XP http://gratisupload.dk/vis_billede/61464/
det øverste er Windows taste + X
det nederste er Windows taste + p
Avatar billede sigurd_h Praktikant
10. juli 2011 - 12:52 #8
Det er lykkedes at få et signal men kun hvis jeg kører i 640x480.
10. juli 2011 - 12:59 #9
...vga til hdmi converter ... - hvilken ?
Avatar billede jdsffdsjfdks Nybegynder
16. juli 2011 - 01:01 #11
hvor købte du det stik altså vga -> HDMI ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juli 2011 - 08:23 #12
jdsffdsjfdks
Denne:
http://www.av-cables.dk/ (...) det står lige over dit sp.
Avatar billede sigurd_h Praktikant
25. august 2011 - 15:30 #13
Ingen brugbare løsninger.