Avatar billede Mathias- Nybegynder
10. juli 2011 - 00:25 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kritik af min hjemmeside

Hej Eksperter

Jeg har lavet en masse om på min hjemmeside, så den nu ser lidt bedere ud.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres mening om hjemmesiden, designet, brugervenlighed osv.

Siden hedder: http://www.kostberegner.dk

Glæder mig til at høre fra jer
Avatar billede magic-mouse Novice
10. juli 2011 - 00:47 #1
Det første jeg ser er en UTROLIGT irriterende bevægende tekst. Det er desværre ikke 1998 længere, vær rigtig rigtig rigtig sød at fjerne den (eller det er jo dit valg).

Nummer 2 er at før jeg overhovedet ved hvad siden handler om bliver jeg presenteret med muligheder for at dele siden med en masse. Jeg kan forstå at det er interessant a dele siden med mange da man sikkert har noget at sige. Men må dog sige at det er vel indholdet som er i fokus? Eller er det muligheden for at dele det med andre der er vigtigtst?

Ellers er den behagelig at kigge på gode farver, let læselig og alt andet, med andre ord. hvis du fjerner den bevægelige tekst og flytter dine delings muligheder til et andet sted så sidens indehold kommer i focus. Så er det faktisk en ret så fin side. Keep up the good work.

Tips: Normalt ved click på banneret sendes brugeren til forsiden. Og med hensyn til indehold. Læg lidt mere tid på at finde gode kilde anvisninger. Troværdighed er vigtigt i sådan et tilfælde.
Avatar billede mikaelch Novice
10. juli 2011 - 04:32 #2
Det Fjerner fokus på siden den kørende tekst, fra hvad du vil videre formidle af viden.
Hvorfor skal jeg download denne her fil

kan der komme en beta på siden , der kan beregne det samme uden man behøver download det giver 100 gange end al den tekst.
Billeder og tegninger vil også forklare en del evt. videoer

der er ingen billeder og eksempel på hvad det er denne her kostberegner kan , der er skrevet en del tekst men jeg er ikke sikker på hvad er det lige denne kostberegner kan gøre for mig det forstår jeg ikke
Avatar billede lindstam Nybegynder
10. juli 2011 - 09:24 #3
Jeg synes det ser flot ud - pænt og enkelt design og udemærket brugervenlighed.
MEN uanset hvilket æble man klikker på får man en zip komprimeret fil - og ikke et excel ark som man burde på det ene af dem...  Ellers pænt arbejde.

mvh Erik Lindstam
Avatar billede Mathias- Nybegynder
12. juli 2011 - 23:53 #4
Hvis I alle sammen smider et svar, så kan i dele pointene ..
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 01:02 #5
Logoet er rigtig godt, men..

Jeg synes hele sitet er meget gråt og trist - nærmest deprimerende : (
Mere saft og kraft, tak - det handler jo trods alt om "det gode liv", ikk : )

Tomater er forbavsende sunde og ser godt ud - i samspil/kontrast med æblerne ?

Større overskrifter, i en flot font med "fødder".
Links i en anden farve end den øvrige tekst.
Menuen med en baggrundsfarve/grafik.
Eller måske samle alle siderne på én eneste - hvorfor ikke ?

Et par screenshots af beregneren, in action, er altid godt (mere end 1.000 ord..)

En ekspert-link-sektion ville også være på sin plads (og hjælpe på "netværkningen")

En bund/footer, med afsender/kontaktinfo, alle twitter/facebook link-fiduserne og chart.dk boksen.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. juli 2011 - 01:20 #6
det var mange god ting, som jeg vil tage til eftertanke - tak. smid et svar, så deler du med de andre :)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 01:57 #7
Jeg tror faktisk at sitet ville virke rigtig godt som single-page.
- Mere "tyktflydende" Google-lokkemad, og mindre "fortynding" af henvisningerne tilbage til dig..
Avatar billede Mathias- Nybegynder
13. juli 2011 - 02:38 #8
hm.. jeg er umiddelbart lidt skeptisk over for lige netop den idé.. jeg tror, det kommer til at blive for voldsomt med så meget på én side..
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 08:07 #9
Et par eksempler, som nok er lidt "overdesignede" - men alligevel...

http://www.enrichmint.com/
http://www.slv-rent.be/
http://www.ayushsaran.com/
Avatar billede lindstam Nybegynder
13. juli 2011 - 11:33 #10
... kan se du har fået rettet linkene til .zip og .xlsx :-)

mvh Erik
Avatar billede kjeldsted Novice
13. juli 2011 - 23:56 #11
Det har helt klart hjulpet med at få ændret fonten. MEGET nemmere at læse nu. Dog er jeg klart enig med ovenstående om at dels skal den kørende tekst fjernes. Og så skal der nogle mere "POW" på siden, billeder af frugt gør sig generelt rigtig godt og når det så er det siden handler om. Bonus!

Og hvis du får lidt mere liv og mindre "drepression" på siden kunne det også være at de farvede ikoner med deling af siden blev lidt mindre dominerende. For de trækker mest (kun på nær af den kørende tekst) opmærksomhed som det er nu.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
14. juli 2011 - 00:22 #12
tak - smid et svar kjeldsted
Avatar billede kjeldsted Novice
14. juli 2011 - 08:48 #13
Behøver ikke points for denne :)
Avatar billede RTH Nybegynder
17. juli 2011 - 16:17 #14
Hvis jeg var dig, ville jeg sætte teksten ind i en hvid boks - eller gøre noget andet, så den bliver lettere at læse. Den grå baggrund hæmmer virkelig læseligheden.

Og så ville det være en rigtig god idé, at du skrev unikke titles til hver af dine undersider - lige nu hedder de allesammen "kostberegner.dk".
Avatar billede Mathias- Nybegynder
17. juli 2011 - 17:42 #15
du mener altså at jeg skal købe flere domænere??
de hedder kostberegner.dk/....
det er kun index, som hedder kosteregner.dk
Avatar billede RTH Nybegynder
17. juli 2011 - 17:52 #16
Nej, du skal ikke købe flere domæner.

Det er din title - den som står i headsektionen i koden: <title>xxx</title>. Den er ens på både din forside og alle dine undersider, og det er ikke særligt smart, søgeoptimeringsmæssigt.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
17. juli 2011 - 18:10 #17
okay.- tak, det vil jeg kigge på
Avatar billede Uniku Nybegynder
27. juli 2011 - 22:53 #18
Dejlig enkel hjemmeside. Dog ville jeg rykke tweets og syntes godt om ned i bunden af hjemmeside, da de skæmmer midt på siden.

Flot logo.

Jeg ville smide nogle screen shots ind på siden af beregneren...
Avatar billede PhillipDyhrHobbs Nybegynder
25. oktober 2011 - 13:21 #19
Hello,
Here is the video feedback I made you:
http://www.youtube.com/watch?v=rcZ_MJHf69I

Best Regards,
Phillip Dyhr Hobbs
CEO of Your Virtual Ninja Ltd.
--------------------------------
Black-Belts at solving your online business problems
http://www.your-virtual-ninja.com

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur.
Red Adair