Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
09. juli 2011 - 15:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MacBook Pro 15" knirker!

Jeg har en MacBook Pro 15". Jeg købte den for godt og vel 2 måneder siden.

Ved min mac er der en lille detalje, når jeg "klapper" skærmen op kommer der er "klik-lyd" fra et beslag eller noget. Det kommer fra undersiden, bagerst i højre side. Altså dernede hvor blæseren er.

Ved godt det ikke er det største problem som sådan, men er det noget der kunne fixes hvis jeg sendte den til rep?
Avatar billede pstidsen Novice
09. juli 2011 - 15:43 #1
Det er det nok, men er du klar over hvor dyrt det er?! :O
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 17:24 #2
Luk den op , tag fat øverst på skærmen og løft den op, hold godt fast og ryst den så, meget hårdt.

Hvis ikke det hjælper, kan du prøve at dyppe højre bagende i varm, helst kogende, olie.

Hvis den stadig knirker er det en sag for forhandleren!
- din garanti gælder MINDST 2 år!
Apple computere koster 2-3 gange tilsvarende maskiner - så de skal fandme være 100% i orden.
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
09. juli 2011 - 19:27 #3
#1: Ja, jeg har på fornemmelsen at det ville være dyrt, men da den gjorde det allerede fra starten, så burde noget garanti / forsikring eller noget da dække?

2#: Kan ikke rigtig finde ud af om hele din forklaring er en joke, eller om det sidste:
"Hvis den stadig knirker så er det en sag for forhandleren!
- din garanti gælder MINDST 2 år!
Apple computere koster 2-3 gange tilsvarende maskiner - så de skal fandme være 100% i orden"
er seriøst??
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 20:45 #4
: )

Du har altid mindst 2 års "reklamationsret".
- bare ned til forhandleren og kræv en fixet - uden beregning!

Hvis den knirker er der noget der ikke passer - det vil bare blive værre.
- indtil der en dag går ild i den - eller det der er værre!
Avatar billede thill Nybegynder
07. september 2011 - 22:30 #5
Det er korrekt du ikke skal finde dig i den knirker. Det er ikke meningen og er noget du kan få udbedret hurtigt og uden vrøvl iht din 12 mdr garanti fra Apple, evt hos Servicepartner.dk

Det er først når den er mellem 12 & 24 mdr der er lidt besvær med det, for så skal du underskrive et såkaldt forbruger krav der skal rejses mod Apple. (Det gør Servicepartner dog for dig)
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:10 #6
Lukketid? Evt med en lille opdatering på hvordan det gik....?
Bare så de der har tilbudt deres råd og vejledning har en ide om hvad der er sket
Og måske kunne det hjælpe andre også...?
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
19. august 2012 - 13:02 #7
Tog den selv til reperation og skiftede mit display ud.
DVS. Jeg fik en helt ny skærm til min mac :)