Avatar billede ptael Nybegynder
07. juli 2011 - 22:39 Der er 9 kommentarer

Mail forward.

Hej.

Jeg har lige et lille spørgsmål ang mail forwarding.

Jeg har mail adr. bla@bla.dk alt mail som kommer ind på denne konto skal forwardes til bla1@bla.dk og bla2@bla.dk

Hvordan gøres dette?

Jeg har prøvet exchange general og så delivery options forward to men her kan man kun indsætte en person.

Hilsen Anders
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juli 2011 - 06:34 #1
Jeg går ud fra det er fordi bla.dk ikke er hosted på din server. Opret en kontakt med adressen og du kan vælge den under delivery options.
Avatar billede ptael Nybegynder
08. juli 2011 - 12:18 #2
Bla.dk er oprettet.

Jeg tror ikke du forstå hvad jeg mener.

Hvis jeg kigger under egenskaber under kontakten bla og herefter exchange general og så delivery options kan jeg godt indsætte bla1 og jeg kan ikke indsætte bla2. Her får jeg en besked om at der kun kan være en person.
Men jeg skulle gerne have 2 personer til at modtage posten fra bla
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2011 - 09:32 #3
ok..nej, det kan du ikke. Du kan oprette en distributinsliste og forwarde til den. bla1 og bla2 skal så være medlem af distributionslisten.

Jeg har aldrig testet at forwarde til en distributionsliste og har ikke mulighed for det her hvor jeg er nu, men det burde kunne lade sig gøre.
Avatar billede ptael Nybegynder
09. juli 2011 - 12:56 #4
Okay.

Vil det sige at jeg hjøre klikker på users og vælger new group?

Her kan jeg så vælge gruop name = bla.

Og hvad skal jeg så vælge i group scope? Domain local eller Global? Og group type er vel så distribution.

Og når alt dette er gjort. Tilføjer jeg bla1 og bla2 som medlem.

Er dette rigtig forstået?
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2011 - 14:56 #5
group scope er ikke super vigtigt når ikke du har flere domæner eller kører med trusts. Bare sørg for at vælge distribution group
Avatar billede ptael Nybegynder
09. juli 2011 - 18:10 #6
Det virker bare.

Læg et svar og du vil point.

Men nu når jeg har dig.

Du skulle vel ikke have en løsning på følgende.

Har et domain hos one. Hvor der er oprettet 8 mail konti. og der sendes via one mail server. Nu har vi så fået vores egen mail server i firmat.

Hvordan få jeg nemmest alle disse mail flytte over på vores exchange?

Jeg syntes det er en lidt kedelig proces at skulle oprette en outlook klient for bruger og hente al post ned i den. For så at eksporter til en pst fil. Og så oprette en ny outlook profil via exchange for så at importer dem igen.

Håber dette giver mening. Og at der er en lettere løsning.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. juli 2011 - 07:41 #7
Med mindre du har en SBS server med pop3 connector, så er det måden at gøre det på.
Avatar billede ptael Nybegynder
11. juli 2011 - 10:03 #8
Okay. Det kan ikke lade sig gøre med alm 2003 server med exchange lagt på?

Men læg et svar. Det andet virker fint.

Og tak for hjælpen
Avatar billede riversen Nybegynder
11. juli 2011 - 10:26 #9
nej desværre. Så skal du have fat i noget 3. parts i hvert fald, og så lang tid tager det jo heller ikke. Behold bare point.