Avatar billede snifferdog Nybegynder
01. august 2001 - 19:59 Der er 20 kommentarer og
6 løsninger

Hvor for kun 4x når den er en 12x brænder?

Hey
Jeg har et problem med min ny ind købte liteon 12/10/32 brænder. Problemet ligger i at den bare ikke vil brænde med 12x. Første gang jeg brændte, fløj det bare der ud af med 12x, men det var kun første gang. Nu vil den kun brænde med 4x i CD COPY (Easy CD Creator), og kun med 2x eller en gang i mellem 4x i nero (cd til cd).
Nogen der kan hjælpe?

-SnifferDog
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 20:01 #1
CD COPY .. det siger sig selv .. det er ikke sikkert den kan læse/brænde samtidigt med mere end 4x.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 20:01 #2
Rip CD\'en til et ISO image og brænd derefter med 12x. Så kan det lade sig gøre.

Jeg vil IKKE have 300 point .. det er for meget ...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 20:04 #3
du har ikke sat \"hak\" i \"buffer underrun prevention\" (så virker Burn-Proof ikke)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 20:07 #4
carsten_lusk:> Det er ikke det der er problemet jo ..
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 20:07 #5
burnproof hjælper da mod at den \"smider skiven\"
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 20:09 #6
carsten_lusk:> læs da hans spørgsmål .. den brænder ikke forkert, den vil bare kun brænde med 4x !
Avatar billede snifferdog Nybegynder
01. august 2001 - 20:10 #7
tdaugaard>
Jeg købte jo en brænder med 12x for at det skulle gå hurtigt, ikke for at lave en ISO fil først, også der efter brænde :)

Når jeg bruger Nero (cd to cd), laver den selv en iso fil også så brænder den beg efter, så siger den: ”Brænder med 12x (1.800 KB/s), og så tager det 20-30 minutter alligevel.

carsten_lusk> Burn-Proof et slået til.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 20:12 #8
hvis det tager 20-30 min er det fordi den ikke kan nå at føde din brænder med data, så træder burnproff i funktion, og sætter brænderens hastighed ned
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2001 - 20:14 #9
snifferdog:> Direkte CD -> CD KAN ikke foretages med 12x over IDE. 2 og 4x lyder meget rimeligt. Normalt brænder man jo også data fra sin harddisk .. og ikke CD kopier ...
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. august 2001 - 20:28 #10
Er din brænder og cdrom-drev på samme IDE-kabel? Det nedsætter også hastigheden kraftigt.
(Det siger Nero i hvert fald når jeg brænder noget fra d-drevet da de sidder på samme kabel).
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. august 2001 - 20:36 #11
Hvis det er en musik CD du vil kopiere kan du aldrig komme over 4x med IDE.
Et alm. cdrom drev kan kun læse musik med 4x uanset om det er 56x.
Avatar billede snifferdog Nybegynder
01. august 2001 - 21:28 #12
og hvis det ikke er musik?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. august 2001 - 21:31 #13
Så kan du brænde fuld speed.(Forhåbentlig)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. august 2001 - 21:39 #14
Jeg havde selv samme problem da jeg købte en 8x brænder.
Dengang undersøgte jeg det og fik samme besked i diverse hardware forretninger.
Musik kan du kun brænde med max. 4x hvis det ikke er SCSI.

Hvis dit problem også er der med data cd´er må der selvfølgelig være noget andet galt.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. august 2001 - 21:47 #15
Nu skerv jeg \"brænde med max. 4x\"
Det er \"cd-copy\" jeg taler om.
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. august 2001 - 21:51 #16
Jeg vil våge den påstand at jeg kan brænde en kopi af en musikcd på 6 minutter...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. august 2001 - 21:53 #17
Med IDE?
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. august 2001 - 22:03 #18
Ja
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. august 2001 - 22:05 #19
Hmmm, hvordan?
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. august 2001 - 22:44 #20
Puttede en almindlig musik-cd fra Ekspert i mit 40x Asus og derefter en 12x cd i min plextor brænder - deerefter gjorde Nero resten.
(Har taget en del kopier til at have i bilen efter lovændringen).
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
01. august 2001 - 23:05 #21
Jeg har samme problem med en Philips 4x4x24 brænder i en Compaq 7000. Dog af og til det modsatte!
Mr. Platinum medier til 8x brænder med 2x
Kodak medier til 4x brænder med 4x
Fuji medier til 8x brænder med 8x!
Visse medier duer ikke
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. august 2001 - 08:42 #22
Mine er \"Kodak CD-R Ultima 80\"
Avatar billede drone Nybegynder
02. august 2001 - 13:58 #23
-> snifferdog

Hvilke cd\'ere prøver du at brænde til. 4x cd\'ere eller 12x cd\'ere, noget tredie.

Min 20x brænder vil kun brænde 12x, når jeg bruger 12x cd\'ere. Den brænder gerne 20x hvis jeg bruger 20x cd\'ere. Så der er en sammenhæng her.

Avatar billede drone Nybegynder
02. august 2001 - 14:00 #24
brosnjikov -> \"Fuji medier til 8x brænder med 8x!\" i en 4x brænder ?????
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
02. august 2001 - 23:52 #25
Er dit cd-drev, eller din brænder sat til primær??
Prøv at bytte dem om!!
Og så lad være med at have dem på samme ide-kabel.
....Og jeg kan altså også godt brænde med 12x på cd-kopiering!!  :o)
Avatar billede snifferdog Nybegynder
03. august 2001 - 15:06 #26
Der var desværre ingen svar der kunne få min brænder til at brænder med 12x (cd til cd).
Men som tak for jeres tid, kan i da få de 300 point til deling.

-SnifferDog