Avatar billede InkJet2000 Nybegynder
04. juli 2011 - 16:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Epson 710 printer / Wireless Internet

Hej Eksperter!

Jeg har købt en Epson 710 printer og fik den installeret ganske fint, men til min store forbavselse connectede den pludseligt til internettet via trådløs internet.

Syntes det er lidt besynderligt eftersom jeg ikke har noget internet tilsluttet den komputer jeg bruger til min printer.

Hvordan kan jeg slå det fra eller helt pille netkortet ud i min printer - ønsker ikke den skal connecte til internettet i tide og utide uden jeg selv har bedt den om det.

Så derfor vil jeg gerne vide om det muligt at pille hele netkortet ud. (så er man da lidt mere sikker, stoler ikke helt på de der flueben mig her og der - hvis I forstår).
Avatar billede kimtheman Novice
04. juli 2011 - 16:28 #1
Tja den kan ikke connecte til noget, uden det er fordi du på en eller anden måde, har sat den til det i opsætning eller lign. (ville jeg mene).

Og en anden ting må så være, at du har et trådløst netværk som ikke er krypteret (der er ikke sikerhed på). Så dette står så pivåben (ikke smart).

At begynde at rode med, at tage netkort ud ville det være helt bims. Det er jo bare at lade være med, at opkoble den til det trådløse net (luk det trådløse helt hvis du ikke bruger det).

Men nu kan der vel ikke ske noget ved, at den er på trådløst net. Det er der jo ingen der kan udnytte, eller hvad mener du?
Avatar billede InkJet2000 Nybegynder
04. juli 2011 - 16:43 #2
Det er selve printeren der er udstyret med et netkort, og jeg kunne se den connectede til et af de trådløse internet forbindelser der er i området.

Med al det elektronik og digitalisering idag, og software programmer der automatisk kobler sig på servere hist og pist, så syntes jeg efterhånden der er nogle dybe overvejelser man må gøre inden man invisterer i sådanne produkter.

Dette er blot et scenarie: Du laver en kopi af din Årsopgørelse, på en printer som du tror ikke har adgang til internettet, og dermed føler dig rimelig sikker på at det fortsat er et fortroligt dokument.

MEN - når den så alligevel på mystisk vis connecter til trådløse netværk, så virker det lidt suspect efter min mening. Jeg ville føle mig lidt mere tryg hvis jeg vidste den ikke havde noget netkort eller dimser der sådan sender data rundt efter forgodtbefindende. Jeg har prøvet at læse manualen og mener at have sat de flueben der skal sættes. Men kan man så stole på det?
Avatar billede InkJet2000 Nybegynder
04. juli 2011 - 16:53 #3
Rettelse: det er en Epson PX710W printer
Avatar billede kimtheman Novice
05. juli 2011 - 06:12 #4
Tja så var det måske bedst, bare at bytte den til en der ikke har et!
Avatar billede InkJet2000 Nybegynder
07. juli 2011 - 10:56 #5
Ja, eller bygge en beton boks omkring den. Der kommer nok ikke et bedere svar på dette - så jeg godkender dit svar som løsning på problemet.
Avatar billede kimtheman Novice
07. juli 2011 - 13:40 #6
Ping
Avatar billede InkJet2000 Nybegynder
08. juli 2011 - 14:17 #7
pong