Avatar billede emilbm Nybegynder
03. juli 2011 - 23:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

auto udfyld kontaktformular

Hej folkens, jeg har denne her hjemmeside http://www.ifixphone.dk hvor mit firma laver iPhone's.
Jeg ville høre om der er nogle af jer der ved hvordan man gør så at  når der er en der trykker på en reparation (her fra http://www.ifixphone.dk/priser.html ) at de så bliver sendt ind på http://www.ifixphone.dk/kontakt.html og at de to nederste rubrikker bliver fyldt ud automatisk. Altså hvis man har valgt iphone 4 skærm udskiftning, så kommer der automatisk til at stå iphone 4 ud for model og skærm udskiftning ud for reparation.
venlig hilsen Emil
Avatar billede Oscar560 Novice
04. juli 2011 - 00:01 #1
jeg fant løsning selv, jeg brugte forkert måde at hente data på, nu bruger jeg microsoft query og definere selv det område jeg skal bruge og bingo det henter det jeg skal bruge.
Avatar billede emilbm Nybegynder
04. juli 2011 - 00:03 #2
jeg forstår ikke helt?
Avatar billede Oscar560 Novice
04. juli 2011 - 00:13 #3
før brugte jeg eksterne forbindelser og bare hentede hele excel fil og kunne ikke ordenlig lave udsøgning i den fordi den indholde alt muligt som jeg ikke skulle bruge med microsoft query kan man definere helt i detaljer hvilken felter man vil have og indholdet, så jeg kan hente lige det data fra andet excel ark som jeg skal bruge til udsøgningen.
Avatar billede wanze Nybegynder
04. juli 2011 - 00:56 #4
Oscar560: Du er vist gået forkert. Tjek lige hvilken tråd du er i igen.

emilbm: Hvis du nu i stedet for at henvise til kontakt.html, derimod henviste til kontakt.php, så vil det kunne lade sig gøre.

I filen ændrer du
<input name="model" type="text">
til
<input name="model" type="text" value="<?php print $_GET['model']; ?>"

og ligeledes indsætter du <?php print $_GET['reparation']; ?> i dit besked-textareas felt.

Hvis du herefter henviser til /kontakt.php?model=iPhone 4&reparation=Skærmudskiftning, så vil disse værdier optråde i felterne.
Avatar billede Oscar560 Novice
04. juli 2011 - 19:57 #5
mystisk har aldrig været ind på dette tråd, jeg beklager men svar er kommet helt forkert hen...