Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. juli 2011 - 10:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redigering af MPEG filer

Hej.
Nogen der kender et program man kan bruge til at redigere MPEG filer med.
Det er filer der indeholder små video og lyd filer, Det er noget jeg skal bruge i et spil.
Når jeg prøver (bruger Pinnacal Studio) så bliver de meget store filder ca. 5 gange så meget, og så kommer de kun lige frem (kan næsten ikke nå at se dem) og der er ingen lyd.
Normalt er det noget der vises i ca. 10-115 sek. Det er et billedet der kommer frem med en lyd fil.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
03. juli 2011 - 11:10 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede kjeldsted Novice
03. juli 2011 - 11:20 #2
Så er det fordi du benytter nogle forkerte indstillinger i Pinnacal Studio. En videofil er ikke bare en videofil. Der er jo forskel på om man gemmer den i 1080p, 720p, 720i, 625i eller hvad du nu benytter. Ligeledes kan man i en digital videofil og selv frit bestemme båndbredden på lyd såvel som video.
Det manglende lyd problem kan skyldes flere ting. Enten fordi lyden er slået fra i export-settings. Det kan også skyldes at du eksportere lyden i et codec som din afspiller ikke kan genkende.
Avatar billede ranni Forsker
03. juli 2011 - 11:39 #3
Jeg bruger selv Pin Studio 15.
Nogle videofiler bliver utydelige, når de bliver behandlet i Studio, men hvis de har været igennem det gratis ANY VIDEO CONVERTER og converteret til f.eks. MPEG-2, kan de næsten mishandles i Studio 15 uden, at jeg kan se forskel i kvalitet.
NB Nero 8 eller 9 kan også lave dem brugbare ved hjælp af Eksport funktionen
Avatar billede kjeldsted Novice
03. juli 2011 - 11:53 #4
Ved konvertering til/fra MPEG vil jeg klart anbefale MPEG-Streamclip (http://www.squared5.com/)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. juli 2011 - 12:53 #5
Hej igen
Bruger Windows vista (hvad det så lige har med programmet at gøre)

kjeldsted
Kan du se ud af filen her hvordan jeg skal indstille Pinnacal Studio Jeg vil gerne indsætte et andet billet og en anden lyd.
Filen kan hentes her http://gupl.dk/62332/
Avatar billede kjeldsted Novice
03. juli 2011 - 13:01 #6
Nu er mit kendskab til videoredigeringssoftware begrænset til de mere proffessionelle af slagsen. Men de indstilinger afhænger ikke af kilde filen. Men af hvad du ønsker slut produktet skal være.
Tilgengæld kan jeg dog fortælle at den kildefil du har sendt kun er i 352x240 og at du arbejder med lyd i 1.374 Kb. Og mon ikke Pinnacal som standard vælger ganske almindelig SD video som fylder betragteligt mere end den du postede.
Men hvad skal det bruges til?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. juli 2011 - 13:15 #7
Som jeg skrev i starten, der er små meldinger deer kommer i et spil, jeg vil gerne lave den om til danske lyde og med et spec. logo.
Der er ca. 30 filer der skal laves om, så håber der er en der kan hjælpe mig i gang, så det kommer til at virke.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. juli 2011 - 07:29 #8
Nå så lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. juli 2011 - 07:29 #9
:-)