Avatar billede escesc Nybegynder
02. juli 2011 - 19:02 Der er 7 kommentarer

Genbrug af router

Hej med Jer....

Jeg har problemer med stabiliteten på mit trådløse netværk og det skyldes måske, at jeg er "omringet" af fremmede netværk. Jeg prøvet at skifte kanal, men uden godt resultat. Nu vil jeg købe mig en router med dual band funktion, f.eks. D-Link DIR855 eller Linksys E4200, så jeg kan udnytte 5Ghz båndet.
Nu har jeg jo en D-Link DIR655 på første sal og kunne tænke mig at placere den i stueplanet for at udvide nætværket.
Har I nogen forslag til hvordan jeg sammensætter nætværket med en eksisterende router, som så skal fungere som slags repeater eller skal jeg bare smide den ud?

Jeg vil lige nævne, at alt firmware er opdateret på alt hvad der har en firmware, kører Win7 64bit og har en Apple AirPort express til sluttet mit lydanlæg, til afspilning af musik via Iphone og Pc.

På forhånd tak for svarerne!
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2011 - 19:49 #1
Hvis du vil op på 5 Ghz skal du os have netkort til det (: Har selv 5 Ghz pga nøjagtigt samme problemstilling dog i en helt anden klasse, men kan klart anbefale det, vil dog sige du godt kan droppe det der med og have flere routere kørende for en router som har 5 Ghz i sig har som regel os 2,4 Ghz og hvis den har flere antenner kan du sætte begge op og køre 2,4 + 5 Ghz på samme tid, men jeg vil dog sige man kun skal holde sig til 5 Ghz da 2.4 kun konflikter når du er omringet af flere med 2.4 Ghz
Avatar billede escesc Nybegynder
03. juli 2011 - 18:28 #2
Hvis jeg kun bruger 5 Ghz, så udelukker jeg jo f.eks. min Iphone, da den kun "kører" N på 2,4 Ghz! i følge spec.
Og hvad med andre trådløse enheder, såsom printer?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 18:51 #3
Den del skrev du så intet om (: Men køb en router med 5 Ghz 3 antenner og så kan du os sætte 2.4 Ghz op i den (Begge dele skal dog stå at den har, men jeg går ikke ud fra at en 5 Ghz router ikke os kan sætte 2.4 op på samme tid, min egen WRT610N kan sætte begge dele op og køre på samme tid..
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 18:53 #4
mht. nuværende router så gem den da, det kan jo være den skal bruges engang (:
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. juli 2011 - 16:57 #5
Du kan godt genbruge DIR-655 som et Access Point, men med kabel fra ny router til DIR-655 ikke som repeater
Avatar billede escesc Nybegynder
14. juli 2011 - 20:03 #6
Har nu købt cisco E4200 og er meget tilfreds hvad angår dækning og stabilitet!

MEN...læs de indlæg der er på Cisco forum, hvor der påpeges nogle problemer med den nyeste firmware.

Nu ved jeg ikke hvordan der tildeles point til dem der har bidraget med svar, men Blueeyez og smartebenny burde have 100 point hver!
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juli 2011 - 13:11 #7
#6 Du skal ikke altid gå efter hvad folk skriver, men hvis der opstår problemer pga ny firmware så skal du jo blot nedgradere i firmware.. Hvis der fortsat er problemer så er det jo blot at kontakte forhandleren af routeren ;)