Avatar billede smedemand Nybegynder
02. juli 2011 - 17:07 Der er 4 kommentarer

Styresystem i Panasonic dvd recorder

Harddisken min Panasonic DMR-EH50 er formateret i et format pc'en ikke kan genkende. Jeg vil gerne enten gennem USB eller direkte tilslutning kunne udtage data. Kan nogen hjælpe mig med en løsning på problemet.
Jeg bruger Windows XP Pro på pc'en. Kan sagtens starte en anden pc op med Vista eller Windows 7.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2011 - 17:27 #1
det er højst sandsynligt en linux-klon.
Hent en linux (live-cd) så kan du boote på den uden at installere (husk ikke at klikke på 'installer') - der vil du kunne se i dens stifinder, om du har adgang til disken (den skal være koblet på før du booter på cd'en).

Ubuntu linux er meget let at bruge for windows-folk
http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
bare hent filen (32bit) og brænd iso-filen til en cd.
Avatar billede smedemand Nybegynder
16. juli 2011 - 22:39 #2
Jeg har forsøgt at starte Linux med hd'en fra Panasonic'en i uden godt eller brugbart resultat. Skrivebordet opførte sig unormalt så jeg håber der er andre der giver sit besyv med.
16. juli 2011 - 23:02 #3
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
11. august 2011 - 22:19 #4
(Er du stadig igang her ?)