Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 20:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Tekst- og baggrundsfarve når man kopierer ?

Jeg undrer mig over hvordan det kan være, at tekst på f.eks. computerworld bliver lysebrun med hvid baggrund (i min browser) når man kopierer (markerer) den.
- normalt (her) bliver tekst hvid med mørkebrun baggrund.

F.eks:
http://www.computerworld.dk/art/117226?a=exp&i=80

Såvidt jeg kan se er der ikke noget "særligt" CSS i spil..
- hvordan gør de det ?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
01. juli 2011 - 21:59 #1
Det kan gøres med CSS selection:
http://www.quirksmode.org/css/selection.html
Avatar billede webweaver Praktikant
01. juli 2011 - 23:00 #2
Som med alle andre markeringer af tekst bliver teksten hvid med blå baggrund (standard) på Computerworlds hjemmeside hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 23:04 #3
Nå, den er ny - for den virker ikke i nogen af mine browsere : )
- Hverken Chrome, Firefox eller Opera (på Linux)
(baggrunden bliver ikke rød i nogen af dem, på den side du linker til)

Så det er ikke sådan de gør det på computerworld.

"Sjovt nok" er det kun Firefox der er berørt af computerworlds magi, det ser normalt ud i de to andre..
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 23:05 #4
#2 hvilken browser - prøv med Firefox
Avatar billede webweaver Praktikant
01. juli 2011 - 23:11 #5
#3 Det virker til gengæld hos mig i IE9.
Der bliver markeringen rød.

#4 I IE9 på Windows Vista. Der er heller ingen forskel i Firefox. Ganske normal markering hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 23:20 #6
#1 - Dér var for hurtig (eller langsom) - selvfølgelig virker det på qiurksmode, når man tester det rette sted. Troede først at det var aktivt på hele siden : )

Men jeg tror stadig ikke det er måden CW gør det på - jeg kan i hvertfald ikke finde det i noget af de ABSURD mange stylesheets..

Måske det handler om sidens baggrundsfarve (som er kun er hvid fordi de lægger en hvid grafik ovenpå den egentlige (mørkere) body-baggrundsfarve)...
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2011 - 22:16 #7
Nå, her kommer vi nok ikke videre.
Points til steffansteffan for ny viden - selvom det ikke var svarET.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2011 - 22:20 #8
webweaver burde også have haft, for hjælp med at teste.
- men jeg anså det for for bøvlet, at rekvirere et svar for så få pointe..
Håber det er OK : )
Avatar billede webweaver Praktikant
08. juli 2011 - 22:42 #9
Det er fint. Jeg klarer mig nok uden :-)