Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 16:35 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Online Armor "a program wants to use the internet"

Hvordan deaktivere man denne funktion i online armor?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
01. juli 2011 - 16:45 #1
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 16:54 #2
"Do not prompt when unknown programs run. This sacrfices a little security though."

Denne funktion findes jo ingen steder i online armor. Hvis den gør hvor?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
01. juli 2011 - 17:13 #3
Det er meget muligt at den funktion kun findes i Advanced mode (købe-produktet). Jeg sidder med en bærbar på stranden (40 grader) i "langt-bort-istan" og den har ikke OA installeret.

Jeg er nu heller ikke sikker på at jeg ville bruge den finesse, da der følger lidt sikkerhedsrisiko med, men hvis du følger punkt 1 i det link jeg henviser til så vil popupperne efterhånden aftage i og med OA lærer dine programmer at kende.

Har du under førstegangs installationen af OA sagt jatak til at OA skulle acceptere alle programmerne på din maskine? Hvis du har det så vil den ikke poppe op af betydning. Desværre glemmer de fleste denne lille feature. :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 17:25 #4
#3 Jeg trykkede automatically trust everything on this computer, hvis det er det som du hentyder til. Men alligevel popper den op med programmer som var installeret før OA.

Jeg har allerede trykket Auto allow trusted programs to access the internet (and then, set your programs to "Trusted").

Der findes en funktion som der hedder "Promt when runniing unknown programs" - er det denne funktion som afgøre "a program wants to use the internet" ?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
01. juli 2011 - 17:36 #5
"Promt when running unknown programs" Den skal du så ikke ha' flueben eller prik ved. Men sikkerhedsrisikoen forøges lidt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 17:47 #6
Ok mange tak for hjælpen. Jeg lader den lige køre lidt og så ser vi om det hele er som det skal være.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 17:58 #7
#5 Det har jeg så prøvet nu go det løste ikke problemet. OA kommer stadigvæk frem og siger "a program wants to use the internet".
Avatar billede Perhaps Nybegynder
01. juli 2011 - 21:10 #8
Det har jeg ikke tidligere oplevet og jeg har da i tidens løb installeret over 25 stk. Online Armor på forskellige computere.

Der må altså ligge et program som vil ha' tilladelse og som du har blokkeret for. Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvilket.

I værste fald kan det være "snavs", men jeg ved det ikke. Prøv først at finde ud af hvilken fil der vil ha' adgang, så kan jeg da i det mindste fortælle dig om den skal ha' adgang eller ej.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 21:19 #9
#8 Det er Ad-Aware der vil have adgang til internettet også selvom at det allerede har fået adgang én gang før. (Trust everything on this computer).
Avatar billede Perhaps Nybegynder
02. juli 2011 - 09:04 #10
Det er jo forskelligt hvor meget firewalls popper op og OA kan være flittig, men jeg ved ikke om du har den i learning mode, for ellers må du gøre det. Det er så vidt jeg husker: Højreklikke på ikonet og vælge Learning Mode. Så kan den lære det - kan den  Der går dog ofte lige lidt tid før det virker 100%. Du må så ha' lidt tålmodighed.

Selv om du under installationen har sagt ja til at den skal acceptere alle dine programmer kan der nemt være et eller flere som den ikke tager med. Synes du stadig ikke det virker for dig må du se dig om efter en anden firewall f.eks. den fra PCTools.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
02. juli 2011 - 09:06 #11
Se bort fra  Jeg ved ikke hvorfor det kom med i tråden
Avatar billede Perhaps Nybegynder
02. juli 2011 - 09:23 #12
Det er faktisk vigtigt at du højreklikker på Online Armor ikonet nede ved uret når du installerer nye programmer og sætter flueben i "learning mode", da du ellers vil få en masse advarsler. Du kan så evt. fortsætte i almindelig mode efterfølgende.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 12:08 #13
Den går jo automatisk i learning mode øjeblikkeligt efter at OA er blevet installeret. Det bliver for omstændigt hvis jeg hele tiden skal klikke Learning Mode. Men den har ikke skabt sig efter jeg trykkede allow ved Ad-Aware. Men problemet er at den hele tiden kommer frem hver gang jeg skal installere nye programmer. Kan man ikke fjerne dette permanent istedet for at skulle trykke learning mode hver gang?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
03. juli 2011 - 12:29 #14
Jeg vil tro at du skal trykke Learning mode hver gang du installerer et nyt program, men hvor tit installerer du nyt. Jeg kender ikke nogen anden måde der fjerner popuppene ved nyinstallation af programmer. Hvis det kunne gå automatisk så ville de kriminelle fra Cyberspace jo ha' nem adgang med deres snavs.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juli 2011 - 15:07 #15
Det sker da af og til at jeg installere et nyt. Det er bare ikke så fedt at skulle opdatere manuelt hver gang man har installeret et program... så burde OA være mere fleksibel og tilbyde folk denne mulighed.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. juli 2011 - 15:29 #16
Heri er jeg ikke enig, da der så skal lægges en større database ind i programmet. Spørgsmålet er hvor meget man kan forlange af noget som er gratis.

Jeg synes stadig det er flot af Mike Nash at levere noget der er gratis og som  næsten en million computerbrugere finder anvendelig. ;-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2011 - 11:21 #17
Hvad blev løsningen?

Kan man få Online Armor til at forholde sig neutralt hver gang man *selv* installere et nyt program, eller vil den blive ved med at poppe frem med irreterende meddelser, også vedr. programmer som der allerede er blevet givet tilladelse til? (som f.eks adware).
Avatar billede Perhaps Nybegynder
26. juli 2011 - 17:39 #18
Nej, det kan du ikke for Online Armor kan ikke kende forskel på dig og en bandit fra internettet.

Den bliver ikke ved med at poppe frem hvis du beder den huske. Det gør den i hvert fald ikke på de computere jeg har installeret OA på. Men hvorfor ærgre sig? Der er da mange andre f.eks. PCTools.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. juli 2011 - 18:40 #19
Underligt fordi jeg har allerede givet ad-ware tilladelse én gang før men alligevel popper OA frem og beder om tilladelse igen. Kan det have noget at gøre med at Ad-Aware forsøger at opdatere sig selv via. internettet og derfor spørger OA om tilladelse?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. juli 2011 - 15:40 #20
Problemet blev ikke løst og derfor lukkes tråden. Dårligt software umiddelbart, det virker ikke som kompetente mennesker der har programmeret Online Armor. At advare brugeren mod software som han selv har installeret og som er 100% fredeligt virker umiddelbart fjollet og meningsløst. Tid til at finde et alternativ.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
29. juli 2011 - 17:27 #21
"ikke kompetente mennesker som har programmeret Online Armor" Undskyld mig, men der findes vel ikke mange som er så kompetent som Mike Nash. Jeg tror den inkompetente sidder lige 40 cm foran din skærm. ;-)

"At advare brugeren mod software som han selv har installeret og som er 100% fredeligt virker umiddelbart fjollet og meningsløst" Søg på nettet under false positives. Jeg kender praktisk talt ikke et eneste sikkerhedsprogram som kan sige sig fri for den slags. Jeg kan kun anbefale dig at du sætter dig grundigt ind i computersikkerheden. Det vil bringe dig megen glæde i sidste ende :-)

... og så skal du nok blive fri for at høre fra mig igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2011 - 17:51 #22
"Synes godt om" #21 :)