01. juli 2011 - 12:00Der er
15 kommentarer og 1 løsning
Personale galleri
På arbejdet har vi et glasskab hængende med billeder af alle ansatte. Det er en stor hjælp for nye ansatte, at man der i ro og fred kan gå hen og sætte navn på de kollegaer, som man efter et halvt år stadig ikke kan huske navnet på :o) I den nuværende udgave er det lavet som en tabel i et word dokument, hvor billederne er sat ind (6x3 billeder i liggende A4), men det er ret besværligt at administrere når folk holder op, med tomme felter og billeder der skal rykkes rundt osv. Det må kunne laves nemmere. Jeg har forsøgt mig med en accessdatabase med felterne: navn, stilling og fotografi, men her kunne jeg ikke få billederne vist som beskrevet ovenfor. Nogen gode idéer?
ud fra hvad der spares i administration, så overvej en trykfølsom fladskærm, der viser organisationsstruktur og ved klik på afdelinger, så medarbejdere (billeder og beskrivelse).
Det kan laves som en hjemmeside på intranettet, og hvis den hænger i receptionen kan den også bruges til reklame (uden lyd, ellers bliver personalet tosset når den samme reklame kører for tusinde gang).
Sådan et "galleri" på intranettet er en notorisk krudttønde!
Det ville jo være oplagt at fylde kompetencer på: - hvem er eksperten i NDW ? - hvem har ansvaret W2 - omkring jul ?
Ideelt set, burde den slags opdateres af folk selv. Men tro mig, inden der er gået 48 timer, bryder der krig ud imellem forskellige "afdelinger" : ) - det kan faktisk være ret underholdende at overvære, som "gæst" : )
Så medmindre medarbejderne er usædvanligt beskedne og hjælpsomme, eller "chefen" styrer det hele benhårdt, er mit råd, at holde det meget lavpraktisk: Navn, billede, kontaktinfo. stop.
Vi er omkring 100 ansatte. Det er en offentlig virksomhed og vores intranet styres af en ekstern virksomhed, så idéen med en intranetside er ikke så lige til. Med mindre man bare kan kalde en html side fra vores afdelingsdrev, som alle jo har adgang til? og så lige et problem mere, Jeg aner intet om at lave hjemmesider :o)
Er der ønske om selection - d.v.s. en bestemt afd. - sorteret efter fornavn, efternavn, stilling eller??
Persondata kunne lagres i en Database. Hvis billeder blev gemt separat under brugernavn, initialer eller lignende entydig id - kunne begge elementer samles i et regneark eller tabel i Word.
Selve ajf. i DB og herefter automatisk opbygning af ny oversigt - styret af lidt VBA.
Det er kun til een afdeling. Som det er nu, så er hver personale kategori samlet på hver deres A4 side(r) og hængt op ved siden af hinanden i glasskabet. Der er kun billede, fornavn og efternavn. Ja jeg forestillede mig, at de skulle være grupperet efter stillingsbetegnelse som overskrift på siden og dernæst sorteret efter fornavn.
lav et google picasa webalbum - det kan det (hvis fladskærm vælges). Det skal ikke være offentligt - det er kun brugeren (jer) der skal se det.
Synes godt om
Slettet bruger
01. juli 2011 - 20:33#9
Lur mig, om ikke Google er på trapperne med en Augmented Reality (Goggle) app som kan fortælle dig hvad en person hedder (tjener og drikker) hvis du ser på vedkommende igennem en Android! - de skal "bare lige" have lov af Registertilsynet : )
det har de allerede - jf picasa kan du sætte navn på de fotos af personer, som ikke genkendes - og dette bruges så til ansigtsgenkendelse fremover. Der er de helt på linje med m$, der 'måske' kan se, hvad der sker i stuerne hos folk med kinetic, og derfor tilrette reklamer, så spil ikke viser reklamer for tampax hvis der kun er mænd/drenge i stuen. Det har intet med registertilsynet at gøre - de er kun optaget af cpr-numre - men er slet ikke nået til billedmediet endnu.
Synes godt om
Slettet bruger
01. juli 2011 - 23:35#11
Nu har M$ jo heller aldrig sagt noget lignende Googles "Don't be evil", så deet...
Hej fxj Ja det kan jeg da godt forstå du er i tvivl om :) Jeg er interesseret i det nemmeste, så hvis udskrivning via access er det nemmeste, så er det det jeg skal have hjælp til. Jeg har læst noget om at billeder og access ikke er den bedste cocktail (for langsomt), men det er jo også kun noget der skal bruges, når der sker ændringer i personale staben, så det gør måske ikke noget hvis det ikke er verdens hurtigste, bare det fungere.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.