Avatar billede rwinther Nybegynder
30. juni 2011 - 22:00 Der er 6 kommentarer

problem med mit diskdrev.

Hej Eksperter, jeg har lige købt Pro Cycling Manager 2011 og det kan jeg så ikke installere pga. mit dvd-drev ikke læser cd'en, dog vil den gerne læse dvd film og andre dvd skive spil.
Jeg er ejer af en Acer Aspire 7738G og mit drev hedder DVD-Super Multi DL Drive.
Har prøvet at fjerne dvd-drevet og derefter installeret igen, og har ledt efter nye drivere, samt testet pro cycling manager disken i en anden bærbar som er ældre end min, hvor den godt kunne læses.

håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak :-)
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
30. juni 2011 - 22:10 #1
Den "ældre bærbar" hvis du stadigvæk har den tilgængelig, så kan du jo lægge Pro Cyclning Manager 2011 spillet over på den, og derefter flytte spillet over en ekstern harddisk, og så installere derfra.
Avatar billede rwinther Nybegynder
30. juni 2011 - 22:19 #2
har ikke en ekstern til rådighed, har du nogen ideer om hvorfor den ikke kan læse spillet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juni 2011 - 22:32 #3
Har du renset drevet?
Evt. med en rense skive?
Avatar billede rwinther Nybegynder
30. juni 2011 - 22:35 #4
nej det har jeg ikke forsøgt mig, men når den vil læse de andre skiver burde den vel være ren nok..
har læst mig frem til at det kan have noget at gøre med firmware skal opdateres, men har ingen forstand på det.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 08:38 #5
dens diste nye bios til den hedder

BIOS

Acer

BIOS

1.13

5.1 MB

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

gå denne vej ind

notebook
aspire
7738g
vælg operation system
se under bios og andre drivere samtidig

en cd kan godt gå i udu - ligesom holde op med at virke specielt hvis den er hjemme brændt - de har en vis levetid

men et cd drev kan også gå i udu
i de tilfælde skifter man det ud
hvis det er en windows fejl kan du bruge fixit fra microsoft der af og til kan klare det

http://support.microsoft.com/gp/mats#tab0

denne her måske

http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 08:40 #6