30. juni 2011 - 15:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvad er NFS service ?

Hej, ja hvad er nfs service og hvad kan det bruges til, i det står i min nas server, og er ikke sikker på hvad jeg kan bruge det til
Avatar billede jjam Juniormester
30. juni 2011 - 15:55 #1
En måde (protekol) at dele disk foldere på, vist hovedesagelig brugt på UNIX platforme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_File_System_(protocol)
Avatar billede jjam Juniormester
30. juni 2011 - 15:57 #2
Og så et link der virker
http://tiny.cc/tb1mq
30. juni 2011 - 16:00 #3
Okay tak :D.
- hvad kan jeg bruge det til i praksis, det forstår jeg ikke helt :P
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juni 2011 - 17:22 #4
Meget kort: Når du ikke ved hvad det er, så skal du ikke bruge det til noget, og så skal du ikke slå det til på din NAS.
30. juni 2011 - 18:12 #5
#4 seriøst, hvis ik du har noget at byde ind med så lad sguda være, jeg spørg pænt, og venter på et svar, så hvis ik du har svaret så lad være at begynde på sådan noget pis.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juni 2011 - 19:32 #6
Men det er alvorligt ment: hvis du ikke ved på forhånd hvad NFS er, så er det ikke noget du skal bruge. Hvad NFS er kan du læse på wikipedia.
Avatar billede jjam Juniormester
30. juni 2011 - 19:54 #7
Hvis NFS er slået til kan du konfigurere en UNIX maskine til at benytte NAS's disk som om det er en lokal disk.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2011 - 20:18 #8
NFS (Network file system) er det filsystem som Unix og Linux normalt bruger til fildeling.'
Microsoft har muligvis indset at systemet var svært at komme uden om, Microsoft har således i mere end 10 år haft "Services for Unix" til download, med dette program er det muligt også, at tilknytte Win 2K / XP og Vista på et NFS netværk, systemet kunne lidt langhåret at sætte men er klippe stabilt når det først kører.
Med Windows 7 er kan du direkte tilknytte dig et NFS netværk
30. juni 2011 - 23:40 #9
jjam og helgec, smid et svar så deler i point :).
Avatar billede jjam Juniormester
01. juli 2011 - 07:03 #10
Svar ;-)
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2011 - 07:35 #11
Jeg samler ikke point
01. juli 2011 - 13:24 #12
#10, du har ikke smidt noget svar :P
09. juli 2011 - 18:25 #13
tager dem selv