Avatar billede mastera Nybegynder
30. juni 2011 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu med tilknyttet værdier i andre celler

Her er min problematik

Jeg har en stor database, hvor jeg har en masse navne listet op i en kolonne. I de næste kolonner har jeg nogle andre værdier, som er tilknyttet til navnene i den første kolonne. Navnene som passer til værdierne er i forskellige celler, men på samme række.

Jeg ønsker så på et nyt ark, at lave en drop down menu med alle navnene i. Når jeg så vælger et navn, vil jeg gerne i nogle andre celle få vist de tilknyttet værdi samtidig. Kan dette lade sig gøre, og i så fald hvordan? Jeg kan godt finde ud af at oprettet en drop down menu, men ikke at lave sammenkoblingen med at få vist de tilknyttet værdi i andre celler samtidig.
Avatar billede boro23 Forsker
30. juni 2011 - 13:25 #1
Er det noget i den stil du mener.
http://gratisupload.dk/vis/62200/
Avatar billede Oscar560 Novice
30. juni 2011 - 20:07 #2
Det er meget enkelt.

Hvis du har rulleliste i A1
Hvis vi siger f.eks at du har 10 navne og 10 tal i næste kollone.

Så er det LOPSLAG formel som du skal bruge

Hvis vi siger at rullelisten er i A1
og 10 navne er i C1 til C10
og tal er i D1 til D10

Så hedder formel =LOPSLAG(A1;C1:D10;2;SAND)
Avatar billede mastera Nybegynder
01. juli 2011 - 13:25 #3
Mange tak for hjælpen, begge to. Det var lige det jeg søgte.

Den der opretter svar hurtigst får pointene :-)
Avatar billede boro23 Forsker
01. juli 2011 - 13:54 #4
Et svar