Avatar billede ksproject Nybegynder
29. juni 2011 - 21:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

4 udgange, men kun 2 virker på samme tid

Hey.

Jeg har lige købt et Asus EAH6850 DirectCU, med det formål at koble 3 skærme til på samme tid. 2x DVI + 1 HDMI.

Catalyst control center og windows kan godt se at der er 3 skærme, og jeg kan sagtens få dem alle til at virke. Dog kun 2 af gangen på samme tid.

Kan man ikke få alle 3 skærme til at køre på samme tid, og brede billedet ud på alle skærme ?

Læste en tråd, jeg ikke helt forstod, hvor en talte om at man ikke skulle bruge hdmi som den 3 skærm, men DisplayPort. Med adapter fra DisplayPort til DVI, og derfra DVI til HDMI. er det den eneste løsning ?

/K
Avatar billede jeanpicasso Nybegynder
30. juni 2011 - 11:58 #1
den eneste måde at få 3 skærme til at køre er ved dvi+dvi+dp.
du skal bruge en dp til hdmi adapter. jeg kan ikke anbefale dig at bruge dp->dvi og derefter dvi->hdmi. ikke at jeg er helt sikker på at det IKKE vil virke, men jeg tvivler på det.

til mit eget setup har jeg 3 dvi skærme og bruger en aktiv dp->dvi adapter. det SKAL være en aktiv adapter, ellers virker det ikke. (jeg købte en club 3d adapter til ca. 300 kr.).
Avatar billede jeanpicasso Nybegynder
09. august 2011 - 14:00 #2
fik du det til at virke?