Avatar billede anettehansen Nybegynder
29. juni 2011 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Klokkeslæt

Hejsa :)

Jeg har lige købt en ny bærbar og jeg har naturligvis sat tidszonen til (UTC+01:00) København, Stockholm, Oslo, Madrid, Paris - men pt. viser computeren følgende dato og tid:

21:20

Hvorfor? Og hvad skal jeg gøre for at den viser den rigtige tid?

Mange tak på forhånd, Anette
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
29. juni 2011 - 14:23 #1
hej anette

det er meget let du trykker højre klik på tiden nede i jørnet og så trykker du juster dato og klokkeslæt
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2011 - 14:25 #2
Hej nede i højre hjørne klik på uret i den rude der så kommer trykker du forneden på skift instillinger for dato og klokkeslæt så kommer der en rude hvor du kan redigere!
Avatar billede anettehansen Nybegynder
29. juni 2011 - 14:27 #3
Hej kalle

Rigtig mange tak for dit hurtige svar :) jeg har blot været forsigtig med at ændre i tiden da jeg har hørt at det kan lave vrøvl med computeren hvis klokkeslættet ikke er nøjagtig, men måske jeg har hørt forkert?

Jeg vil helst være på den sikre side, især nu da computeren er ny :)

Mange hilsner, Anette
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2011 - 14:27 #4
Hvis uret ikke passer næste gang du starter skal du indstille det i BIOS.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
29. juni 2011 - 14:29 #5
@poko1: Uha BIOS, det har jeg ikke meget erfaring med. Er det besværligt?
29. juni 2011 - 14:33 #6
Bare til en anden gang:
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/anettehansen ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2011 - 14:35 #7
Nej det er sk...de nemt du holder blot øje med hvilken taste du skal trykke når pc starter op det er flest gange F2. og når du har rettet uret trykker du F10 og på OK tasten så er det rettet.
Avatar billede anettehansen Nybegynder
29. juni 2011 - 14:41 #8
Rigtig mange tak poko :))
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2011 - 14:56 #9
Det er da iorden så giv du blot poientene til en anden :-(
Avatar billede anettehansen Nybegynder
29. juni 2011 - 15:04 #10
poko jeg ville også have givet dem til dig, men før du kom med svaret havde jeg allerede givet dem væk - er den en anden måde hvorpå jeg kan give dig point?