Avatar billede cakeman123 Nybegynder
28. juni 2011 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan starter jeg min stationære computer

Hey, har brug for hjælp er ikke computer pro.. men da´ jeg startede min stationær her til morgen.. sprang der støv ud af enden af computeren, min computer kan godt nok starte, men når jeg starter den, høre jeg ikke den "bip" lyd, som jeg plejer.. osv. men den er godt nok tændt computeren, men skærmen er sort og sker ikke rigtigt noget.. hvad kan det skyldes? hjælp tak.
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
28. juni 2011 - 14:25 #1
Ingen?
Avatar billede noltus Novice
28. juni 2011 - 15:05 #2
Er du sikker på det var støv og ikkr røg
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
28. juni 2011 - 15:54 #3
Sikker på det var støv.. men åbenbart når jeg starter min computer, så lyser computerstart knappen rød, ved ikke helt hvad det betyder, og har stadig blackscreen
Avatar billede aitnemed Novice
28. juni 2011 - 15:59 #4
bip-lyden er dit bundkort, som fortæller dig om det hele fungerer som det skal.

Når du ikke hører bippet, betyder det, at der er et problem i forhold til bundkortet... Dog kan det også skyldes indstikskort, der er sat i bundkortet, hvis de f.eks. er brændt sammen.

Hvis problemet bliver ved med at være der, selv efter at du har prøvet fjerne eventuelle grafik-, lyd- og netværkskort, så vil jeg sige, at det er bundkortet, som er futtet af, da du selv påpeger, at der stadig er strøm (ergo kan det ikke være fordi at strømforsyningen er brændt sammen).

Så som svar på dit spørgsmål:

1) Prøv at fjerne indstikskort og så tænd maskinen.
2 a) Hvis lyden kommer, er det et af kortene, som volder problemer.
2 a I) Find ud af hvilket kort det er
2 a II) Udskift kortet
2 a III) Tænd computer
2 b) Hvis lyden stadig ikke kommer, er det 95% bundkortet
2 c) udskift bundkortet
2 d) Tænd computer
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
28. juni 2011 - 16:21 #5
Tusind tak, det besvarede mit spørgsmål :)