Avatar billede jkremmer Nybegynder
27. juni 2011 - 23:53 Der er 11 kommentarer

Køb af mac i USA (udlevering samme dag)

Hej med jer eksperter :)

Jeg skal til USA om 2 uger, Californien og New york.
Jeg har tænkt mig at købe min kommende MacBook pro derover :-)
Mit spørgsmål lyder "Kan jeg finde nogle steder derover, hvor jeg kan købe den, og få den direkte over bordet med det samme?)
- har i evt. nogle bestemte steder eller erfaringer! skriv endelig!
mvh. Jk
Avatar billede kjeldsted Novice
27. juni 2011 - 23:56 #1
Hvis ikke den skal customizes kan du vel i en Apple store... Kan man da i hvert fald her hjemme...

Men husk også lige på at der maksimalt må importeres for en værdi for 3.500 DKK hvis ikke det skal fortolles ved grænsen til DK
Avatar billede jkremmer Nybegynder
28. juni 2011 - 00:14 #2
Det vil sige jeg kan tage ind i en hvilken som helst Apple store,- smide 1199 dollars og putte den i tasken med hjem. :)

Er godt klar over reglerne for betaling af moms osv.
Avatar billede kjeldsted Novice
28. juni 2011 - 00:22 #3
Burde du da kunne... Jeg gik da for nogle år tilbage ind i en Fona smed 18.000 på bordet og fik en MacBook Pro med mig. Så længe det er standard maskinen har de helt sikker nogle på laget. I hvert fald i den store Apple store på Manhattan.
Avatar billede jkremmer Nybegynder
28. juni 2011 - 00:25 #4
Som Casper C. vil ha' sagt det! "fedt fedt fedt"

Har du nogle erfaringer med brug af Mbp's fra usa?
tænker æøå mæssigt?
Avatar billede kjeldsted Novice
28. juni 2011 - 00:37 #5
Altså der er jo sjovt nok ikke æøå på et amerikansk tastetur. Så enten skal du lære at leve uden, eller også skal du installere den med dansk tastetur, men så står der jo noget forkert på nogle af tasterne.
Avatar billede jkremmer Nybegynder
28. juni 2011 - 00:43 #6
Det der med at instille den med dansk tastetur hvoraf nogle af tasterne bliver anerledes, hvad er det for nogle helt præcist?
instiller jeg bare mit sprog når jeg tænder mbp'en og så passer tasterne til dansk tastetur (dog med amerikans udseende) ?
Avatar billede kjeldsted Novice
28. juni 2011 - 00:48 #7
Jeps. Det skulle jeg bestemt mene du kan. Der skulle være det samme antal taster. De er bare sat på en anden måde.
Avatar billede jkremmer Nybegynder
28. juni 2011 - 00:50 #8
tak :) jeg mener, er der andre taster end æøå der er ændret?
æøå har man jo på rygraden hvor ligger, men er der andre vigtige knapper som er flyttet?
Avatar billede kjeldsted Novice
28. juni 2011 - 01:01 #9
De har et lidt andet laouyt med taster længst til højre. Bl.a. er retur tasten noget mindre.
Avatar billede jkremmer Nybegynder
28. juni 2011 - 01:17 #11
Okay :-) Det var svar nok!
mange tak for hjælpen! iøvrigt fed hjemmeside !