Avatar billede thezimzter Nybegynder
27. juni 2011 - 22:37 Der er 6 kommentarer

DS photo+ på iPad

Er der mon nogen der kan hjælpe med opsætning af Diskstation ds211 fra Synology, så det bliver muligt at tilgå den via iphone/ipad? Kan simpelthen ikke få skidtet til at virke og kan ikke rigtigt finde en a-z instruktion nogen steder - så det er svært at vide om der er noget man har overset...

Så hermed en opfordring til alle de kloge hoveder der kan lave en vejledning - hjælp :-)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
28. juni 2011 - 01:34 #1
Hej,

Har lavet et par linjer til dig her. Håber det hjælper lidt.

http://www.pcfreek.dk/synology/how-to-setup-ds-photo-on-iphone-ipod-touch-or-ipad.html

Det burde være lige til. Doublet tjekket at du skriver den rigtige ip adresse?

mvh Steffan
Avatar billede thezimzter Nybegynder
28. juni 2011 - 08:01 #2
Ja det ville være dejligt hvis det var så nemt, men det er det ikke. Den interne ip er 192.168.1.35. Den taster jeg ind under ip. Har her prøvet méd http og https foran samt dirigeret ip til en specifik port ved at skrive :5000 (og andre) efter adressen.

Jeg bruge dernæst admin som bruger og adminstrationskulturen password. Der er bare ikke hul igennem. Det samme gælder i vid udstrækning for alle synology programmer til iPhone/iPad, dog har jeg en sjælden gang fået DSaudio til at få hul igennem.

Så er seer yderligere jeg skal sørge for på selve serveren?Er der noget der skal routes? Har det nogen betydning at jeg kører med en Telenor router, hvor jeg har slået det trådløse fra for så at have koblet en trådløs 'n router på sekt hen i routere fra Telenor. Her går jeg så trådløst på... Har ingen problemer med denne konfiguration ud over dette specifikke problem. Således er den ekstra trådløse router blot sat op til at agerer 'n trådløst netværk.

Igen - håber på hjælp,
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
28. juni 2011 - 21:05 #3
Hej,

Du har selvfølgelig testet om det virker fra din computer?
http://192.168.1.35:5000

Og du kan også tilgå din photo station fra din computer?
http://192.168.1.35/photo/

Din bruger kan logge på din photo station?
http://192.168.1.35/photo/ - login?

Mener at port 80 skal være åben (Standard Photo station port). Har du det?

Hvis disse 3 ting virker har jeg tidligere haft held med at benytte DDNS istedet for IP adresse.

mvh Steffan
Avatar billede thezimzter Nybegynder
22. juli 2011 - 20:47 #4
Hej Steffen

Efter lidt fravær er jeg nu tilbage ved mit lille (store) problem.

Alle tre elementer virker. Alle dien forslag leder mig hen til loginsiden til serveren - hvilket jo burde være rigtigt nok.  Dog er jeg en smule i tvivl om du mener at port 80 skal nattes til at pege på serveren og jeg er heller ikke helt med på DDNS som erstatning for IP...

Kan du uddybe?

Mvh. Simon
Avatar billede thezimzter Nybegynder
22. juli 2011 - 20:56 #5
Kan da lige tilføje at jeg har åbnet for port 80 mod serveren samt:

NAS - WEB Disk    5000

FTP    20

NAS    7000

NAS2    443

WWW    80
Avatar billede thezimzter Nybegynder
01. august 2011 - 11:53 #6
Hej Steffen - har du givet op ;-)