Avatar billede drys Nybegynder
27. juni 2011 - 20:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med at oprette forbindelse til NAS

Har pludselig fået problemer med at tilgå min NAS på hjemmenetværket fra min computer. Har hidtil virket, og fejlen skyldes ikke, at NAS ikke virker. Jeg kan tilgå musikfiler på NAS fra mit trådløse Sonos-anlæg, så det trådløse netværk virker! Skyldes heller ikke Bullguard, som jeg har prøvet at deaktivere. Nogen forslag????
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
27. juni 2011 - 20:28 #1
Prøvet og tilgå den med navn og/eller IP adresse?

Benytter du Mac eller Windows?

Prøvet fra en anden computer. Fejler det kun fra din ene computer?

Prøv og tag størmen fra router og nas. Start så med at starte routeren op. Når routeren er startet op tænder du NAS boxen.

mvh Steffan
Avatar billede drys Nybegynder
30. juni 2011 - 08:29 #2
Har nu fundet problemet. Det skyldes Stofanets trådløse router (som er en kombineret router og kabel modem). Løsningen er at købe en ekstra trådløs router, for at koble den til kabel modem'et. Så skabes en fast IP-adresse ud af huset, i stedet for at der skabes en ny over internettet hver gang.