Avatar billede nemezis Nybegynder
01. august 2001 - 16:22 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken bærbar! ?

Jeg overvejer i øjeblikket at købe en af 3 forskellige bærbare til at erstatte min stationære computer (skal desuden bruges i skolen). Hvilken ville i købe og er der eventuelt nogen, der har erfaringer med følgende!

1 - Dell Inspiron 8000 800XT:
Mobile Intel PIII 850 Mhz med Dell Powerstep (kan opgraders til 1 GHZ)
512Mb PC100 SD-RAM
14,1\" TFT SXGA+ skærm med en opløsning på 1400x1050
30 GB UltraDMA/ATA-100 Harddisk
32 Mb nVidia Geforce2 GO grafikkort
8x DVD-ROM med svidio og vidio udgang og 1,44 MB FDD
Internt 3com MiniPCI 56K modem og 10/100 Netværk
Sound Blaster Pro kompatibelt 3D Lydkort med digital udgang (Til f.eks dolby digital)
Indbygget mikrofon og højttalare
Indbygget Firewire/IEEE394
Kensington Lås
2 stk smart Lithium-ion batterier med 5-6 timers samlet levetid
MS Windows ME Engelsk
MS Works Suite 2001
1 års garanti
næsten 4 kg :-(

* Tung.. men hold kæft hvor er den ond !!!

kr. 25269 incl. moms og levering i Danmark
2 - ASUS A1300-30 special:
Pentium 3 700 MHz
192 MB ram
20 GB hd
DVD
4-32 MB sis shared video
13,3\" TFT
sis 56k modem og 10/100 Lan
2,7 kg
1 års garanti

* Kan desuden afspille cd\'ere mens den er slukket

kr. 17495 incl. moms
3 - Toshiba Satellite 3000-400:
Pentium 3 900 MHz
256 MB ram
20 GB hd
DVD-RW
16 Mb Geforce 2 GO m. TV-OUT
14,1\" TFT
56k modem og 10/100 Lan
Firewire
Smartmedia-reader
Windows Millennium
2,6 kg
1 års garanti

* Smartmedia-reader kan bruges med mit digitale camera

kr. 23495 incl. moms
Avatar billede nemezis Nybegynder
01. august 2001 - 16:26 #1
De to bærbare fra ASUS og Toshiba er fra Laptop4u.dk, er der nogen, der har erfaringer med dem? og deres priser er godt nok med moms, ikke?
Avatar billede lingoman Nybegynder
01. august 2001 - 16:27 #2
Udover skolebrug, hvad skal den primært bruges til ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 16:27 #3
helt klart ASUS
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 16:28 #4
jeg kender desværre ikke Laptop4u.dk
Avatar billede jasber Nybegynder
01. august 2001 - 16:33 #5
Jeg ville så klart gå efter Toshiba\'en. Toshiba er det mærke bærbare jeg generelt har haft bedst erfaring med (jeg har haft MANGE mellem hænderne). Kvaliteten har simpelthen bare været bedre. Derfor er Toshiba også vores standard mærke hvor jeg arbejder.

Laptop4u har jeg desværre ingen erfaring med.
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. august 2001 - 16:34 #6
I have experience with both DELL and Toshiba. DELL beats\'em all. stable, good support and most laptop for your money.
Avatar billede nemezis Nybegynder
01. august 2001 - 16:57 #7
Den skal stort set kunne erstatte min stationære..
Internet, 3D-spil (Half-Life, Unreal og lignende) og selvfølgelig skolearbejde...

Den må også godt kunne køre forskellige unix-dist. som f.eks. *BSD og gnu linux (drivere?)

Hvad med en docking station? er det virkeligt nødvendigt.. kan jeg ikke bare plugge netkabel, skærm, mus og keyboard i portene?
Avatar billede lingoman Nybegynder
01. august 2001 - 17:30 #8
De 5-6 timers batteritid ville jeg nok tage med et gran salt.. men jeg ville tegne en udvidet garanti på 3 år og vælge Dell

mvh geo
Avatar billede jasber Nybegynder
01. august 2001 - 18:33 #9
Takker for point :)
Avatar billede pop.dk Nybegynder
01. august 2001 - 18:51 #10
Husk nu for gude skyld at se om der er pixel fejl på skærmen inden du slår handlen af, eller få en 0 pixel garenti.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 19:46 #11
takker for points :-)
Avatar billede nemezis Nybegynder
01. august 2001 - 19:57 #12
Hvad er en 0 pixel garanti?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. august 2001 - 20:02 #13
det er hvis der er en \"død pixel\" (altså en plet på skærmen der ikke lyser) så får du den byttet
Avatar billede pop.dk Nybegynder
01. august 2001 - 20:08 #14
Du må få forhandleren til at skrive en seddel at de tager den tilbage hvis der en død pixel eller bede om at se den bærbar de har hentet ude på lageret kører, så kan du jo selv tjekke.