Avatar billede Tumaxi Nybegynder
25. juni 2011 - 21:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar bruger 2 grafikkort?

Hej eksperter.
Har lige købt mig en ny bærbar pc.
Det er en Asus N53SV-SX06

den skulle meget gerne have et nVidia GeFroce GT540M grafikkort med 1 gb RAM.
Det har den også, men det ser meget ud til at mit grafik bliver kørt via et "intel r hd graphics family" grafikkorts, som den åbenbart også har, og bruger som primære grafikkort?

fx. når jeg skal spille, så kan det dårligt nok køre pågrund af det virkelig lave intel r hd graphics family grafikkork? :S

Når jeg kigger under mit hardware på bærbaren, ser det sådan her ud, der kan i tydligt se at der er 2: http://img846.imageshack.us/img846/2356/udklipx.png

Jeg ved ikke om det er normalt at der er 2 slags der, men 1 ting jeg ved er at jeg har betalt for godt nvidia grafikkort, ikke et uduligt intel family kort?!
Avatar billede magic-mouse Novice
25. juni 2011 - 21:36 #1
Det er en "ny" ting computer producenterne er begyndt på for at spare strøm. Hvis du bare sidder og skriver på computeren kører den på det lille grafik kort.

Hvis du spiller spil skulle den gerne automatisk opdage dette og aktivere det bedre grafik kort. Ellers skulle det være muligt at vælge dette i options på spillet eller sætte computeren til at anvende det grafikkort før du starter spillet.

Hvad OS anver du ?
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
25. juni 2011 - 21:38 #2
Nyere bærbare har altid 2 grafik kort, et kort og et integreret i CPU'en (sandybridge CPU i dit tilfælde).

Jeg kender desværre den præcis måde hvorpå du skifter mellem et nvidia kort og en sandybridge's integreret. Jeg har selv en I-5process og Radion grafik kort.

Men umiddelbart burde der være et program der hedder nvidia eller lign. som kan åbnes ved at højreklikke på skrivebordet eller din process linje.

Prøv evt. at opdatere din grafik drivere også, her: http://www.asus.dk/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N53SV/#download

Under VGA.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
25. juni 2011 - 21:39 #3
Jeg bruger windows 7,

problemet er vel at den ikke gør det automatisk :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 22:18 #4
Afprøvet #2?
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
25. juni 2011 - 22:20 #5
Har lige tjekket, det viste sig at intel kortet manglede en nyere driver, men jeg leder stadig efter en mulighed til at skifte manuelt, fordi det lader til, den ikke altid skifter selv
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
25. juni 2011 - 22:37 #6
Vil gerne give point til en, hvis de kan fortælle mig om det er muligt, og hvis det er hvor, jeg kan skifte indstillinger for automatisk skiftning af de 2 grafikkort, eller evt. fortælle om en måde, hvor man selv kan skifte manuelt.

Håber en af jer kan hjælpe!
25. juni 2011 - 22:57 #7
Tips: Prøv at check i BIOS ?
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
25. juni 2011 - 23:05 #8
@Karise

Tror du der er en chance for jeg kan styre det der da?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. juni 2011 - 23:30 #9
Gå i strømstyring skift flere indstillinger sæt til høj ydelse så er intel frakoblet ved strøm tilslutning
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
26. juni 2011 - 18:36 #10
Det virker fint nu, har ingen problemer med at køre krævende spil som fx. Call of duty Black ops.

Smid et svar hvis i har været med til at give gode råd :)
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
26. juni 2011 - 18:38 #11
I må meget gerne også kigge på mit nye spørgsmål,
omkring samme bærbar!

http://www.eksperten.dk/spm/941873
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. juni 2011 - 20:14 #12
Er mere interesseret i løsningen!
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
26. juni 2011 - 20:57 #13
Jeg ved det ikke helt selv, jeg har ikke gjort så meget andet end at sætte den til high performance...
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juli 2011 - 17:21 #14
sætte den til high performance... Er vel det samme som i #9