Avatar billede datakonsulenten Nybegynder
24. juni 2011 - 23:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte win7 til ny maskine

Halløj
Kan det virkelig passe????
Under win XP var det ikke noget problem at lægge denne over på en ny/anden maskine med Ghost. I "værste" fald skulle man bare starte op på cd med xp og "geninstallere" oven i - intet problem, alle programmer og opsætning var intakt bagefter.
KAN MAN VIRKELIG IKKE GØRE DET SAMME UNDER WIN 7??? ALtså når den automatiske rep. ikke kan gennemføres - kan man så ikke manuelt "geninstallere" ovenpå??
Hilsen
Jesper
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
24. juni 2011 - 23:46 #1
Det kan man godt.. jeg havde selv samme problemstilling, da jeg fik windows 7. De har lavet det på en lidt underlig måde, så windows åbenbart ikke boote fra CD'en automatisk.

Det dog ikke noget problem, du skal bare ændre boot-orderen på din computer, så den booter op fra CD'en frem for din harddisk.

Du kan se en guide her: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ss/bootorderchange.htm

Sådan bør din bios umiddelbart se ud, men ellers skal du bare find boot, og derefter flytte dit CD-drev i toppen.

Håber det kommer til at virke for dig!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. juni 2011 - 23:50 #2
Du kan, men som #1 siger skal den gøres aktiv.

Jeg har flyttet flere gange mellem harddiske med Acronis - det automatisere hele processen.
Avatar billede datakonsulenten Nybegynder
24. juni 2011 - 23:55 #3
Halløj

Nej desværre... Problemet er ikke at kunne starte op på en cd - men NÅR man starter op på en windows cd, så at kunne vælge en geninstallation oven i den eksisterende win7, så man kan få maskinen til at køre .-)

Hilsen
Jesper
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2011 - 00:28 #4
Du kan flytte HDD til win7 og starte op der. Så finder win7 selv de rigtige drivere. Der kan dog være driver problemer med nogle prog.
Hvis du også vil have windows over på en anden disk, så kloner du den bare, efter windows er startet op.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
25. juni 2011 - 09:09 #5
Der findes flere kommercielle løsninger, men hvis du allerede har ghost, så kør bare en sysprep inden du ghoster den. Det koster ingen ting ;-)