Avatar billede gladhund Nybegynder
23. juni 2011 - 11:42 Der er 1 løsning

Sideopsætning til dynamisk rapport

Kære eksperter,

Jeg har forsøgt meget med denne problemstilling, men kommer til kort.

Jeg har bygget en dynamisk rapportgenerator, der ud fra rådata danner tabeller, diagrammer og rækker af tekstbesvarelser. Der er dynamiske antal af alle disse. Jeg har så brug for, at resultaterne i korrekt rækkefølge (efter et spørgeskemas spørgsmålsnr.) indsættes i en rapport, der skal printes som PDF. Min udfordring er til dels pagebreaks: Da nogle tabeller kræver en bred kolonne og andre kræver flere smalle, overvejede jeg at sætte resultaterne ind HENAD over Pages, frem for nedad, så jeg kan justere kolonnebredder. Men jeg ved ikke hvordan jeg så undgår, fx med mange tekststrenge, at der horisontalt ikke overskrides 1 side. Jeg får nemlig også brug for tekstombrydning til lange kommentarer.

Jeg kunne også arbejde med flettede celler, men det har jeg hørt er en dårlig løsning.

Det er også en mulighed at arbejde med flere ark med forskellig opsætning, men rapporterne kan komme op på flere hundrede sider, og jeg har dårlige erfaringer med at få sidetal til at fungere, når der bruges flere ark til udskrivning.

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig i gang med en løsning!
Avatar billede gladhund Nybegynder
13. juli 2011 - 12:36 #1
lukkes