Avatar billede Samirgzz Nybegynder
19. juni 2011 - 18:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formateret PC. alt data ''tabt''

Jeg kom til at formatere min pc og slette alle billeder og alle video klip.

jeg har brugt et program til at hente nogen af dem igen. men.

mange af de billeder kan ikke åbnes og mange klip, kan ikke afspilles mere.

( jeg installeret nogle ting på min pc, da jeg indså at mine billeder ikke var på min extærn alligevel. dvs. at der er en mulighed for at jeg har overskrevet mine filer, kan jeg forstille mig)

er der nogen der ved om man kan reparere de overskrevet filer
(billeder/videoer)?

på forhånd tak.
19. juni 2011 - 19:39 #1
Velkommen til E. ...

*SUK* - Under alle omstændigheder skal den Harddisk hvor dine DATA ligger (lå), omgående slukkes HELT.
Monteres som SLAVE i en anden PC og DERFRA prøve med diverse "recover" programmer...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
19. juni 2011 - 19:56 #2
Det drejer sig om win7.

Jeg slukket den ikke omgående.

jeg geninstalleret mit win, plus nogle programmer, derefter optaget jeg at mit backup fra den eksterne harddisk var væk.

først efter det begynder jeg kigge rundt og se hvad man skulle gøre. men er bange for at det er forsent nu.

er der noget man kan gør ved det. og rette op på de filer der har taget skade ?
19. juni 2011 - 20:04 #3
... jo mere du bruger PC'en (Den Harddisk hvor dine data ligger/lå) jo mere bliver der overskrevet!!!
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
19. juni 2011 - 20:06 #4
ja det ved jeg,
findes der programmer der kan redde de filer der er overskrevet ?
19. juni 2011 - 20:16 #5
...der er overskrevet ... NEJ!

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
19. juni 2011 - 20:19 #6
er helt ny her, skulle bare svare tilbage til dig.

men øv hvis man ikke kan bringe de gamle filer frem igen :/
19. juni 2011 - 20:32 #7
"Rigtig Mænd Tager Ikke BackUp - Rigtige Mænd Græder Tit ..." *G*
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2011 - 20:44 #8
"jeg installeret nogle ting på min pc, da jeg indså at mine billeder ikke var på min extærn alligevel"
Hvordan skal det forstås? Du har selvfølgelig installeret windows på din PC. Har du derefter installeret noget på den eksterne fordi du ikke kunne se billederne der? Hvis du har installeret noget der hvor billederne lå, er svaret som i #6, men hvis du ikke har installeret oven i det hele, kan resten måske reddes?
Hvis du har lyst, så prøv dette program:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Følg anvisningen nøjagtig her, og husk  PhotoRec skal køres som administrator: http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec_Step_By_Step
19. juni 2011 - 21:03 #9
Men - igen - du må på ingen måde bruge/instalere noget som helst på den HARDDISK hvor der skal 'reddes' noget fra !!!

Citat fra 'rednings' programmet: "Filerne XXX kan ikke reddes fordi de er blevet overskrevet af ... 'rednings' programmet samt dens instalations filer..." - det vil du så opleve...

Skal du vide mere ?
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. juni 2011 - 14:26 #10
jeg kopiret billeder fra min pc til min ekstern harddisk.

jeg formarteret min pc.

installeret par programmer.

sætte min ekstern harddisk til, skulle rykke mine billeder over til pc'en. ( billeder var væk ) de var ikke på den eksterne harddisk alligevel.

så brugte jeg et program der hedder recovermyfiles.

det lykkes mig at hente nogle ting. måske 40%.

resten er ''overskrevet'' tror jeg. det virker ihvertfald ikke.
( kan ikke åbne billedet eller video klippet )
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
20. juni 2011 - 14:28 #11
nej. tak for oplysninger. skulle lige høre om der var en måde jeg kunne hente de overskrevet filer.

men øv bøv. har dummet mig meget. der var billeder af 10 års periode :/