Avatar billede simon13 Nybegynder
19. juni 2011 - 16:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"no input signal" sort skærm..?

hej eksperter!
jeg har haft grafikkortet ude af min PC.
da jeg satte det i igen, gad det ikke virke.
når jeg tænder PC'en, kan jeg høre, at cpu og harddisk arbejder, men skærmen står bare og siger: "no input signal"

her er en liste over de ting som jeg har prøvet - uden held :(
-sætte grafikkort bedre fast i mit PCI slot
-prøvet med 2 forskellige VGA stik og 1 DVI stik
-prøvet ovenstående på 2 forskellige monitorer
-sparke til computeren ;-)

som sagt gav ingen af tingene positivt resultat.
min far mener at det måske er mit PCI slot, som er i stykker, men han er jo ikke ekspert :)

skulle der være nogen spørgsmål, så svarer jeg med glæde! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 16:32 #1
Hvorfor pillede du kortet ud?
For at rense det.
Huskede du at aflade bundkortet før du rodede der inde, ved at fjerne spændig fra pc og trykke på startknap?

Du kunne prøve at tage al strøm fra pc og holde startknappen inde i 10 sek. Genmonter strøm og tænd. Ingen løsning så prøv at tage det lille bios batteri ud i 10 minutter. Genmonter det og prøv igen.
Nu skal du ind i bios og indstille startrækkefølge for pc.
Lad dvd drevet stå som 1 prioitet og hdd som anden. Du skal også justere tiden igen.
Avatar billede simon13 Nybegynder
19. juni 2011 - 21:17 #2
jeg pillede kortet ud, for at sætte det over i en anden pc, men fandt ud af, at den anden pc var for kompakt, til at der var plads til det.

jeg tager altid strømstikket ud af pc og slukker for strømforsyningen når jeg roder i pcen, men har aldrig hørt om at trykke på startknap efterfølgende.

hvorfor skal dvd drev have 1 prioritet og hdd anden?

ingen af de ting du sagde virkede :(

nogen andre løsninger?

ps. anyways tak for hjælpen! :)
Avatar billede simon13 Nybegynder
19. juni 2011 - 21:39 #3
hej du! fejl fundet!

det var bare en ramklods der ikke sad ordenligt! nu kører det vist fint igen! man ellers mange tak!
19. juni 2011 - 21:39 #4
Er der 'normal' On-Board Graffikkort på Motherboardet ?
Avatar billede simon13 Nybegynder
19. juni 2011 - 22:00 #5
der er vist ikke noget onboard, men jeg har fixet det, det var bare en ramklods der ikke sad perfekt ^^ det er #2 computer jeg får til at virke i denne weekend, hvor problemet var en skæv ramklods ^^ hyg jer! :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 22:48 #6
Du har kommet til at skubbe til den når du pillede med grafikken. Det kan ske.